2011. március 19., szombat

Thomas torta 2




A héten sok tortát készítettem (összesen 5-öt) , de mind olyat, ami már készült nálam, így nem is fotóztam őket. Thomasos esetében is a barlangos fajtát kellett volna készítsem, de rábeszéltem más formára tulajdonosát, így kipróbálhattam a városkerülő formát. A végeredmény szebb lett mint a képen, sajnos hajnalba, még szürkületben tudtam csak fotózni.
Lehetett volna tovább díszíteni az egészet, időmből most csak ennyire futotta. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem vagyok vele megelégedve, vagy ilyesmi, csak aki belekezd a tortadíszítésbe belekerül egy olyan forgatagba, hogy mindig szebbet és szebbet, é precízebbet, aprólékosabbat szeretne, aztán elmegy a díszítéssel jópár óra, és rájön, hogy nincs ideje a tervezett díszekre (ezzel a maximalizmussal nincs is gond, de azért vigyázni kell, hogy ne menjen a család és a munka kárára). Én mostanában rendszerint így járok, de ettől függetlenül tetszik ez a tortám is, és meg is vagyok elégedve vele, csak látom magam előtt azt is ami lehetett volna belőle.
Azért próbáltam kis újat belevinni, olyat amit máshol még nem láttam, egy folyót, és rajta átvezető kis hidat. Ha meg egyszer nagyon sok időm lesz, és újból Thomasos tortát készítek, megcsinálom a többi ötletet is.

Hogy mindezt miért írtam le annak oka van. A sógornőm ráébresztett arra, hogy a tortáim szépek mások szemében (és most azokra gondolok akik nem vetették bele magukat a tortadíszítésbe), nincs miért siránkozzak, hogy ennél vagy annál ez vagy az nem jött össze. A hibákat többnyire csak én látom, meg azt is, hogy ha nem ilyenre szerettem volna, hanem sokkal aprólékosabbra. Szóval ünnepélyesen most megfogadom, hogy nem írom le többet a tortáimat, az enyémek, mindegyikért megdolgoztam, szeretem őket, még ha nem is tökéletesek, nem is ilyenre terveztem. Legtöbb esetben az idő az ami miatt nem lehet olyan a torta amilyenre szeretném, mert nincs a napból 48 óra, és nem tudok a tortákkal kétszerannyit foglalkozni mint amennyit most tudok. A lényeg, hogy aki kapja elégedett legyen vele, és úgy még soha sem jártam, hogy valamelyik tortát nem vitték volna el, mert nem tetszett nekik, sőt, sorozatba dicséreteket zsebeltem be. Ezért nem lesz több ilyen, hogy ezt nem jött össze, ezt elbénáztam stb., ha mégis lemerem írni, vagy elfeledkezem róla szóljatok.

17 megjegyzés:

Mázsa Viki írta...

De jól néz ki! Ezt egyszer majd MEGPRÓBÁLOM megsütni!

PiciJuci írta...

Noémi Drága, szerintem mind így vagyunk a kérdéssel- hiszen ez inspirál bennünket újabb és újabb torták-technikák stb, kipróbálásra.
Szerintem is csodákat alkotsz, igenis legyél büszke magadra!!!

Pixie Pie írta...

Egyetértek Jucival! Veled meg éppenséggel együttérzek, mert én pont ugyanilyen vagyok! :) Akkor majd rugdossuk egymást szerintem! :D Egyébként nagyon szép lett ez a tortád is. Jó nagy a figura. Az egész fondantból van?

Mary írta...

Csodaszép lett mint mindig.

Edó írta...

Megértelek,én is így vagyok vele!Viszont amikor látom mennyire örül neki aki kapja,akkor tudom,hogy jó munkát végeztem és megérte.Persze magunkkal szemben kritikusabbak vagyunk,mert mi látjuk a hibákat,amiket más nem.De nagy örömöt okozunk vele és ez a legfontosabb.GYönyörű,dehát te már régen profi vagy:)

Császár Erus írta...

Tökéletes lett az én szememben! Megkaptam az első díjamat és megosztanám veled, hisz te voltál a "mentorom", amit köszönök neked, mert felfedeztem számomra egy új, csodás világot.
Légyszi nézzél be hozzám!

Dia és a konyha írta...

Annyira egyetértek veled is és az előttem szólókkal is! Teljesen igaz ránk ez a hozzáállás. Talán jó is és rossz is egy kicsit (nekünk). Ettől szép ez az egész "tortázósdi". A torta szerintem szép, a folyó is nagyon jó ötlet. A figura pedig minden gyermek álma! :) Légy is rá büszke!

Cecilia írta...

Ígérem, hogy szólni fogok,sőt még jól el is fenekellek ha egyszer találkozunk:))Minden tortád csodaszép, büszke lehetsz magadra, hogy ilyen fiatalon ennyire szép és finom tortákat tudsz készíteni. Az,hogy nem vagy tökéletesen megelégedve a munkáddal nem jelenti azt, hogy nem szépek a tortáid, hidd el, csak te látod a hiányosságokat és ez szerintem jó, mert azt jelenti,hogy egyre kreatívabb vagy és nem azt, hogy nem tökéletes a munkád. Ami pedig hiányzik egyik tortáról, majd ott lesz a másikon.
Ez a tortád is tökéletes,igazán nem hiányzik rólla semmi.Csak így tovább!

erzsike írta...

Drága Noémi nagyon nagyon ügyes vagy,minden tortáddal örömöt szerzel annak aki kapja és nekünk is akik erre rácsodálkozunk,hogy milyen kreativ vagy.

Ditta tortái írta...

Nagyon szép lett Noémi,mint az összes többi tortád,és ez így van ahogy mondod,mindig kritikusabbak vagyunk magunkkal,de ez bizonyos fokig így is van rendjén,de ugyanakkor,csak rá kell nézni az olvasóidra,meg a hozzászólásokat visszaolvasod,és láthatod,hogy mindig tökéleteset alkotsz,mindenkit ámulatba tudsz ejteni, csak így tovább!

zsula írta...

Noémi! Ne légy kishitű, hisz a tortáidat csak csodálni tudom olyan szépek! Nagyon sok mindent tanultam Tőled és kérlek, hogy ezután is oszd meg jótanácsaidat velünk. Naponta itt vagyok és bizony ha pár napig nincs új torta akkor hiányérzetem van. Nagyon szeretek itt időzni és ezután is fogok. Amúgy a tortakarikát kicserélték ahogy tanácsoltad amit köszönök. Üdvözöllek és ezután is várni fogom a szép tortáidat.

dzsin írta...

Szuper szép lett ez a torta is!
Köszi a választ az előző kérdésemre. Megmondanád kék színt hogyan csináljak a fondantból? Köszi!

Rozsika írta...

Nagyom szépek a tortáid .Gratulalok

Millye írta...

NAgyon szép lett ez a tortád is!!

tortacake írta...

Elvittem magammal az ötletet, nálam ilyen lett: http://milegyenazebed.blogspot.com/

Kiskukta írta...

Köszönöm szépen mindenkinek!

Dzsin, tudtommal csak festékkel lehet kéket csinálni.

Timi írta...

Hat igen...nem is ertem,hogy aki ilyen tortakat tud kesziteni,miert latja meg a hibakat?!Lattam en mar cukraszdaban keszitett tortat,ami...hat annal meg en is szebbet tudnek csinalni.Ugyhogy legy megelegedve magaddal!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails