2010. február 1., hétfő

Rózsaszín fondant céklalével készítve, és gyakori kérdések


Már egy ideje izgat, hogy mi lenne, ha a zselatin főzésekor víz helyet céklalevet tennék, most kipróbáltam, egy kellemes, elég erős rózsaszín fondant a végeredmény (nem olyan mint a képen, de jobbat nem tudtam készíteni róla, élőbe nincs ilyen kékes beütése)

A nyers céklát hozzá kislyukú reszelőn lereszeltem, majd sűrű szövésű szűrő felett kezemmel kifacsartam, kb egy almányi cékladarabra volt szükségem. Mikor megvolt a 6 ek, akkor nem facsartam tovább.

A hozzávalók így alakultak (az adagok csak körülbelüliek, pontos adatot ne tudtam soha mérni, érezni kell):
6 ek (kb 70 ml) céklalé (fél evőkanálnyit citromlével pótoltam)
1 ek(kb 8-10 gr) zselatin
2 ek(kb 40 gr) méz
kb 40 gr margarin
kb 800 gr finom, átszitált porcukor (ebből kb 740-et vett fel, de azért mindig többet szitáljunk)

Készítsünk elő két darab kb 40 cm hosszú frissentartó fóliát.
A porcukort átszitáljuk sűrű szövésű szitán, én teaszűrőn szoktam, majd egy részét kivesszük, egy részét (kb 500 gr) keverőtálba hagyjuk, majd készítünk egy lyukat a közepébe, ide öntjük majd a feloldott zselatint. A citromos céklalábe elkavarjuk a zselatint, majd vízgőz fölött a zselatin teljes oldódásáig melegítjük, kavargatjuk. Beletesszük a mézet és a margarint, addig kavarjuk míg feloldódik, majd az egészet az előkészített porcukorhoz öntjük, kanállal kavarjuk bele a porcukort mindadig, míg bírjuk, majd kézzel gyúrjuk tovább bele a porcukort. A porcukort addig adagoljuk míg kezd gombócba összeállni a massza, de a kezünkre még jócskán ragad, az elején bátran adagolhatjuk, a vége felé már csak óvatosan, jól eldolgozva minden kanál porcukort, hogy megállapíthassuk, hogy mikor elég bele. Mikor a kívánt állagot elértük, akkor jól dolgozzuk el majd csomagoljuk az előkészített frissentartó fóliába. Pár órát, vagy akár egy éjszakát pihentessük szobahőn.

A továbbiakban a gyakran feltett kérdéseket próbálom megválaszolni.

Átgyúrás, előkészítés:
Mikor dolgozni szeretnénk vele (vagy bármelyikkel) gyúrjuk át, midig csak annyit gyúrjunk át amennyire szükségünk van, mert a a begyúratlan jobban megtartja a minőségét. A begyúrás alatt érezhetően rugalmasodik a massza a kezünk alatt, ha töredezős lenne, akkor margarint is gyúrjunk bele, de ezt lehet akkor is, ha nem töredezős, mert óvja a gyors kiszáradástól. Ha nagyon kemény lenne, vagy nagyon hideg, akkor a mikróba langyosítsuk meg kis hőfokon. Ha nagyon ellágyulna, akkor vagy kicsit várunk, hogy újból keményedjen, vagy gyúrjunk hozzá egy kevés étkezési keményítőt.
Ha már egyszer elkészítettük, és látjuk, hogy nagyon kemény lett a végeredmény akkor se essünk kétségbe, kis mikrózással, alapos margarinos átgyúrással helyre lehet állítnai az álagát, következő alkalommal meg gyúrjunk kevesebb porcukort bele.

Festés:
Ha festeni fogjuk, akkor ne gyúrjunk bele margarint, csak ha szükséges, a zselés alapú festék is lágyít rajta, margarinnal ne fokozzuk ezt.
Festeni én zselés alapú festékeket használok (amihez muszáj, de a természetes színezőket előnybe részesítem, ilyen a kakaó, 2 az 1-ben kávé, 3-az 1 nem jó, a céklalé, ezen kívül még be szeretnék szerezni matcha teát ami zöldre színez, és céklaport amivel fehér fondant is színezhetnék)
Festéket a Sőregitől szoktam rendelni Wiltonos zselés alapú színezőket, itt megtekinthető.

Mennyi fondant kell egy tortához:
Egy 25-cm tortához kb 700 gr fondant szoktam átgyúrni, ebből majd lesznek leeső darabok is, de hogy kényelmesen tudjunk vele dolgozni ennyit rá kell számolni.

A torta bevonása:
A tortát legjobb ha lehűtjük, lágy krémre nem tudunk szépen dolgozni. Ha már lehűlt, akkor simítsuk nagyon jól el a krémet rajta.
Szerintem a legjobb keményítős felületen nyújtani a fondant, sima felületű munkalapon.
Kerek torta esetén úgy számítsuk ki a fondant átmérőjét, hogy a torta átmérője, plusz kétszer a torta magassága, ez egy 25 cm átmérőjű kb 10 cm magas torta esetén 25+20 cm lesz, azaz minimum 45 cm átmérőjű kört kell nyújtsunk, de jobb ha rászámolunk pár centit.
A fondant átemelhetjük a tortára kézzel is óvatosan alányúlva, vagy feltekerhetjük lazán a nyújtófára majd a torta felett letekerjük.
Előszőr a torta felületét simogassuk határozottan át, kinyomkodva alóla a légbuborékokat, majd a torta oldalához tapasszuk oda a fondant. A ráncoknál nyúljunk alá a bal kezünkel(ha jobbkezesek vagyunk), majd a másik kezünkkel igazítsuk, lapítgassuk, nyújtogassuk a helyére a fondantot. Így haladjunk körbe körbe.

Szögletes torta eseténelőször a sarkokhoz igazítsuk hozzá.

Fondant alá nem szerencsés választás egy pudingos, tejszínes krém, oldja a fondantba lévő cukort, csúszkálni fog az egész. Használunk inkább vagy sima vajkrémet, ami 1 rész vaj, két rész porcukor, én nem szoktam használni, mert nem szeretem, a tojásos főzött tortakrémet szoktam használni, ez jó tartású, ehető, és jól tapad rá a fondant. Recept itt. (A kakaós krémet szeretem is, a simát, azaz kakaó nélkülit, többnyire csak a torta borításra használom, mert az túl édes szerintem, de ízlés dolga. )
Dzsemet is tehetünk alá, itt lényeges hogy a torta egyenletes legyen, a dzsemet egy szűrőn passzírozzuk át, majd vékonyan kenjük a tortára, hagyjuk, hogy megszikkadjon, csak ezután tegyük rá a fondantot.


Ragasztás:
Egy kockacukornyi fondantot oldjunk fel kb 3 ek vízben, ez megfelelő ragasztó kisebb díszeknek, vagy olyan díszeknek amiket síkban helyezünk rá.
Rózsákhoz, nagyobb, kiszárított virágokhoz krémet használhatunk ragasztó anyagnak.

A fondant fénye:
Nincs neki fénye, ha szeretnénk hogy fénye legyen, akkor kenjük át vékonyan olajjal. A dió olaj különösen jó rá, a napraforgót gyorsabban beszívja, és a dióolaj jobban is harmonizál vele. Gondolom jó lehet a szőlőmagolaj is, de olyanom még nem volt.

Tárolás:
Ha pár napon belül felhasználjuk, akkor elég szobahőn tárolni. Ha pár hét alatt, akkor elég egy hűvösebb kamra, hosszabb idő esetén jó ha hűtőbe tesszük. Ha hűtőben tároljuk vegyük elő felhasználás előtt pár órával, hogy szobahőre melegedjen.

Porcukor:
Fontos, hogy nagyon finom szemcsézetü legyen. Nekem eddig a Koronás zacskós vált be a legjobban, a dobozos nagyon durvára őrölt, azt soha ne vegyünk hozzá. Még a Sweet Famili is elég jó szokott lenni. Ui : A Koronás minősége rengeteget romlott, most már Sweet Familit használok mindig.
Akinek nagyon finomra őrli a darálója a cukrot csak az próbálkozzon házi őrléssel.
A finom őrlésű porcukort is át kell szitálni, mert ugyanaz a gyártó sem örli mindig egyformánfinomra a porcukort, erre nagyon sűrű szövésű szűrőt használjunk, pl egy nagyobb átmérőjű teaszűrő.


Most ennyi téma jutott eszembe, de ha valaki kérdez, akkor itt válaszolok amire tudok. Ha új észrevételeim lesznek azt is ide fogom beírni.

68 megjegyzés:

Mary írta...

Szia Kiskukta!
Sőreginél milyen fajta festéket szoktál rendelni? Amit én ott találtam az 2.500,- ft volt ami nekem sokba kerül! De viszont itt:
http://www.desszertmester.hu/termekek/dekoracio/%C3%89telfestekek
találtam ezt elfogadható áron de ezt nem tudom milyen. Jó lenne ha a recepteknél erről kép vagy márka név lenne. Előre is köszönöm válaszod.

Limara írta...

Remek összefoglaló! Szerintem volt fénye a fondantnak, szebb, mint a pillecukrosnak! :)
Valahova oldalra kilinkelhetnéd, a fondant receptjét, mert én is nagyon nehezen találtam meg, csak egy tortánál szerepel. Már bocánat,hogy beleszólok... :))

mandy tarragon írta...

Köszi ezt a leírást :) Limarához csatlakoznék, szerintem is linkeld ki :)

H. Mária írta...

Nagyon jó színe lett. Életembe először készítettem fondantot és rengeteg lett belőle. Kb. 1 kb. porcukor ment bele. Azt volt még, hogy rátettem a kinyújtott fondantot a tésztára és mikor szeleteltem a tortát ezt a fondant lejött a tésztáról, mintha egy külön kéreg lett volna, ami levált. Hogyan tudom ezt megelőzni, vagy valamit rosszul csináltam? Amúgy jó íze volt (citromos), meg jól is néz ki. Holnap ezzel fogom a tortát díszíteni. :)

christaylor írta...

milyen figyelmes vagy, hogy összefoglalót is készítettél, hasznos segítség lesz!
ez pedig igazán szép meg vidám szín lett, mégha kicsit kékes is!

a céklalé nem fogta meg a kezed? mert én úgy tudom, hogy a cékla elég rendesen megfesti a bőrt.(nyilván lehet kesztyűt is használni ilyenkor).

Kiskukta írta...

Mary, ezek közül van meg van meg a piros, király kék, arany sárga, moha zöld és fekete. ennek 650 Ft darabja, 28,35 gr, Wiltonos márkájú.
http://www.soregi.com/#?id=4&p=520
De az első ezen a lapon egy 8 darabos szett, 4500 ft-ért, igazából azt szerettem volna megvenni, csak akkor nem volt készleten mikor rendeltem.

Limara, megoldom a kilinkelést, bár a tartalomjegyzékből is oda lehet szerintem találni, de így egyszerűbb lesz.:)

Mandy, szívesen!

Mária, mire került rá a fondant? Egy sima vajkrémre, vagy a fent említett krémhez jól hozzá tapad, nem válik el, de pl a dzsemtől vágáskor igen, de házi használatkor szerintem ez megengedett.

Kiskukta írta...

Christaylor, nem fogta meg a kezem, legalább is most nézem, és semmit nem látok rajta, és nem telt el még 24 óra, hogy készítettem. Lehet, hogy frissen látszott, de ilyen apróságokra nem adok:D

Mary írta...

Festék nélkül kipróbálom ha megy csak akkor rendelek festéket!

Kiskukta írta...

Mary, csak akkor érdemes tényleg befektetni, ha tudsz utána is kezdeni vele valamit. próbáld meg, ha kérdésed van akkor nyugodtan írj, válaszolok ha tudok.

Viki írta...

Ez egy nagyon szép, tartalmas és érthető összefoglaló. S milyen gyönyörü színe lett a céklától. Nem véletlen "ragaszkodom" én ehhez a nagyon fincsi zöldségféléhez, főleg ilyen hófehér télben.

Anna írta...

Nagyon ötletes a természetes színezék. NAGYON ÜGYES vagy!

Névtelen írta...

Szia!
Szeretném megköszönni a receptet! -kicsit keményre sikeredett, de gondolom majd vajjal fellazíthatom. céklám nem volt így meggylével varázsoltam rózsaszínre, de pont jó lett. Szóval féltem tőle, h nem fog sikerülni, de végül mégis csak ott csücsül fóliában a kamrapolcon :)
KÖSZÖNÖM!!!
...és emelem kalapom a tudásod, tehettséged előtt!!!
üdv! oresz

Kiskukta írta...

Viki, örülök, hogy tetszik!

Anna, nekem is tetszik, hogy nem kell festék, s mégis csajos színt kapok!:D

Oresz, örülök, hogy sikerült megcsinálni! Mennyire lett intenzív a színe meggylével? igen, alapos átgyúrással meglehet lágyítani, én margarint szoktam bele gyúrni, de szerintem a vaj is biztos jó hozzá. Meg is langyosíthatod a mikróba, attól is sokat lazul.

anyci írta...

Szia!

Gyönyörűek a tortáid, a kislányomnak szeretnék a szülinapjára én is csinálni fondant-os tortát. Azon gondolkodtam, hogy ha rózsaszínűt szeretnék, akkor meggyszörpöt (házi) használhatnék-e a színezésre, nem rontaná-e el a fondant minőségét?

Válaszodat előre is köszönöm!

Andi

Kiskukta írta...

Szia Andi!
Szerintem jó lehet a megyszörppel is, de én inkább a zselatint abban főzném meg. Véletlenül fagyasztott meggyed nincs? Annak a leve is jó volna, lehet jobb mint a már cukrozott szörp. Minden esetre kisérletezni kell vele. Sajnos ha a fehér kész fondantot akarod vele színezni, akkor nagyon enyhe színt tudsz vele csak elérni, mert különben nagyon ellágyítja az egészet.

anyci írta...

Szia!

Deeeeeeee, tényleg, ott figyel a fagyasztóban!!! Még jobb ötlet, mint a meggyszörp (bár az is úgy készül nálam, hogy a lecukrozott meggy levét öntöm le és rakom el szörpnek).
Kipróbálom és meglátjuk! :)

Köszi nagyon az ötletet!!!

Andi

Kiskukta írta...

Színesen, várom majd a beszámolót róla!

anyci írta...

Szia!

Nagyon jó ötlet volt a meggylé színezéknek. A zselatint abban főztem meg víz helyett.
Gyönyörű lett!!! És elsőre össze is állt, nem volt vele gondom. Szombaton lesz a szülinap, addig pihen a spájzban. A puncstortádat néztem ki egyébként! :)
Ha kész lesz, küldök képet róla. :)

Andi

Kiskukta írta...

Andi örülök! Akkor jó kreatívkodást neked hétvégére!

Nudleee írta...

Szia!

Gratulálok a sok szép tortához! Megihlettél! :) Pár napja böngészem a blogodat és nagyon tetszenek a műveid!

Gyerek korom óta nagyon szeretek sütni-főzni, elmondhatom sikerrel. Nagyon szeretek kreatív dolgokkal foglalkozni. Mindig is szerettem volna különleges kinézetet varázsolni a tortáimnak, csak nem tudtam hogyan kezdjek hozzá. Azt hiszem a mai nap fordulópont lesz, mivel megpróbálok valami fondant bevonatú szépséget összehozni. Remélem sikerrel járok majd!

Hálás köszönet mindenért, amit leírtál!

Találtam egy cukrászati kellékekkel foglalkozó oldalt, amiről még nem olvastam nálad.

http://www.m-gel.com

Szerintem érdemes megnézni. Van webáruházuk. 1 kg vödrös hófehér fondant 240 Ft... Szerintem ez nagyon jó ár. Kérdés, hogy milyen a minősége. Ha majd Budapesten járok, tuti beszerzek egy vödörrel és kipróbálom. :)

Még egyszer köszönet mindenért! Majd még jelentkezem és beszámolok arról, hogyan sikerült a mai tortám.

Üdv: Nudleee

Kiskukta írta...

Nudlee, örülök, hogy hasznosnak találod amiket leírtam! Nem akarlak elkeseríteni, de ha vödrös a fondat akkor az valószínű az a folyékony amivel a mignonokat is vonják, az nem a nyújtható fajta. Ott nézd meg, ahol az van írva, hogy marcipánhelyetesítés, ott találsz olyat ami nyújtható, pl Unidec.

Névtelen írta...

Szia Kiskukta! Én is nagyon szépen köszönöm neked ezt a kitünõ leírást! Nekem júniusban lesz rá szükségem, de addig is kipróbálnám, még sohasem készítettem. Talán ezért van, hogy nem értettek egy mondatot, legyél szíves felvilágosítani: Mit jelent az, hogy "keményítõs felületen" kell nyújtani?
Elõre is köszönöm,
nagyzsuzsa

Kiskukta írta...

Szia Nagyzsuzsa!

Kukoricakeményítővel megszóród a felületet és ott nyújtod. Legjobb ha a konyhapulton csinálod, ami egyenes, nem jó hozzá pl a nyújtódeszka.
Nagyon szívesen!

Nudleee írta...

Szia Kiskukta! :)

Elkészült az első fondant bevonatú tortám a leírásaidnak köszönhetően! Nem volt nehéz egyáltalán! :) Bár a külalakja hagy némi kívánnivalót maga után, de végülis a családnak készült, úgyhogy elnézhető. Ha gondolod küldök egy képet az e-mail címedre.

Legközelebb vajas krém bevonattal is megpróbálok dekorálni. Ha ilyesmit készítesz, hogyan ízesíted a krémet? Pl eper, málna, dió, csoki stb. ízűre?

Előre is köszönöm válaszodat!

Nudleee

Nudleee írta...

Most jut eszembe! Ma van a tavasz első napja! :) VÉGRE!!!!

Napsütéses szép napot kívánok mindenkinek! :)

Kiskukta írta...

Nudleee, nagyon örülök, hogy sikerült, és örülnék nagyon a képednek.
Sima vajkrémet én nem igazán használok, 1x csináltam, de nem szerettük, így inkább hanyagolom, sajnálom hozzá a vajat, azt kakaósan csináltam. De ha bevonni akarsz vele akkor pl diót nem ajánlom, mert az darabos, nem lehet vele szépen díszíteni, nyomózsákból nem jön ki egyenletesen, stb. De csak sima vajkrémre gondoltál, vagy valamilyen főzős krémre ami jó tartású?

Neked is napsütése szép napot!

Nudleee írta...

Elküldtem az e-mail címedre a képet! :)
Igazad van, hagyjuk a vajkrémet. Akkor inkább valami jó tartású főzött krémmel kellene kísérletezni. Amivel a csoki tortádat töltötted, azzal lehet díszíteni is? És ha ízesíteni akarom? Le kell darálni hozzá a gyümölcsöt, vagy pl citromot facsarni bele, meg citromhéjat reszelni bele?
Ne haragudj, hogy ennyit bombázlak a kérdéseimmel, de kíváncsi vagyok és meg akarok tanulni sok mindent! :)

Kiskukta írta...

Nudleee, bocsi, nem vagyunk a heten otthon, igy nem is vagyok netkozelben nap mint nap (es csak igy tudok irni)
Igen, amivel a csokitortat tolotttem azzal lehet disziteni is, azt csinalhatod kavesra (mondjuk nem kakaot, hanem instant kavet teszel kakao helyet, vagy hagyhatod csak ugy siman es vaniliat fozol bele.
Gyumolcsot ahoz nem ajanlanek, mert a sok nedvesseg kicsapja a margarint. Ha gyumolcsoset szeretnel akkor ahoz a tejszines, kremsajtos kremek a jok, azok viszont fondant ala nem jok, es disziteni sem, mert tul lagyak.
Azzak viszont toltheted a tortat, es disziteshez keszitesz mas kremet.

Nudleee írta...

Szia Kiskukta! :)

Köszönöm a válaszodat! :) Nem baj, hogy nem írtál rögtön! :) Nem hajt a tatár!
Kipróbálom majd az ötletedet hamarosan, mert a páromnak hó végén névnapja lesz! Valami vadászos témájú tortát szeretnék gyártani. :) Még van időm hála az égnek gondolkodni, hogy milyen legyen. Majd küldök megint képet neked. Az előző tortácskámról nyugodtan felrakhatod majd a képet a blogodba. Hozzájárulok! :D

Üdv: Nudleee

Névtelen írta...

Szia! Sima folyékony ételfestéket is lehet hozzá használni? Kb 1 hónapja vettem 5 db különböző színű ételfestéket (olcsó volt, azt hiszem 150 forint darabja), hogy tudom felhasználni hozzá? Megköszönném ha segítenél. :))
Üdv.: Kata

Kiskukta írta...

Szia Kata! Igen, használhatsz folyékony festéket is, azt legjobb ha zselatin feloldásakor hozzáteszed. Pl rózsaszínhez én már csináltam azt, hogy folyékony málnapiros festékből helyettesítettem fél evőkanálnyit a 6 evőkanál vízből, a végeredmény egy szép csajos rózsaszín lett, mint ennek a tortának az alapja:
http://kiskukta.blogspot.com/2010/04/hello-kitty-torta-2.html.

Névtelen írta...

Hogyan csináltad?6 evőkanál vizet helyettesítettél fél e.k. folyékony ételfestékkel? És hol lehet ilyen ételfestéket kapni? köszi:Luca

Kiskukta írta...

Kedves Luca! Mint ahogy a címébe is benne van, és a receptbe is, a 6 ek vizet lecseréltem 6 ek frissen facsart leszűrt céklalére. A továbbiakban ugyanúgy készült.:)

4Gyerek írta...

Mind keresem, hogy hova tudnék betenni neked egy linket.
Igaz, semmi köze a tortákhoz, de díszítéstechnika, rózsa készítés. Szerintem érdemes megnézni, rászánni 4,5 percet.
Ha netán ismerted, akkor bocsánat.
http://www.220.ro/funny/Ce-Poti-Sa-Faci-Cu-Un-Pepene-Verde/JIWyye1STC/

InfoKata írta...

Szia,
Gondolkodtam, mi színezhet még...

Szerintem a fagyasztott gyümölcsök, pl. szeder, kékáfonya leve kékes színt, a bodza bogyójának leve sötét vöröset adhat, ha a vizet helyettesítjük vele.
Sárgára a kurkuma lehet jó,zöldre esetleg mentaszörp, bár nem tudom, nem lesz-e halvány.
Narancs: kurkuma és meggylé kisebb mennyiségben?

Nálunk most 4 szülinap lesz karácsonyig, így sokat fogok sütni, és miután megtetszett a technika, mind fondant bevonatú lesz.
Ha kipróbáltam a színeket küldök képet.

Unknown írta...

eazt szeretnem megtudni hogy a rozsa keszitesnel ,fondantbol,mivel kell a szirmokat egymasra ragasztani,,,az enyeim szethullottak,,koszonom

Kiskukta írta...

Eva, én sima vizet szoktam ilyenkor használni, nem kell sok belőle, csak ép nedves legyen.

Kiskukta írta...

4 gyerek, köszi! Láttam már ilyent, valószínű nem ezt, de érdemes mindenkinek megnézni, csodás amit művelnek!

Katalin, igen, ezekkel mind érdemes próbálkozni, mondjuk a kurkuma azért lehet jellegzetes ízt is adna, nem tudom, ki kell próbálni.

Unknown írta...

szia! csináltam már egyszer ilyen fondant(fehéret), kissé kemény lett, de jól nézett ki a tortán.Most egy szülinapra kell csinálnom a jövőhéten tortát, rózsaszín fondanttal szeretném bevonni. Céklalevet nem szeretnék használni, mert félek,hogy céklaíze lesz a fondantnak. Van folyékony piros ételfestékem, ha az belekeverem a fondanthoz szükséges vízbe az úgy jó lesz? Vagy meggyszörppel is lehet ízesíteni?
A vajas krémet pedig nem szereti a szülinapos, szóval van másik máz is amiről nem válik le a fondan?
köszi a választ : Betti

Kiskukta írta...

Bernadett, jó a folyékony festék is, , úgy csináld, hogy a vízből leszámolod a mennyiségét.
Használhatsz fondant alá lekvárt is, a lényeg ebben az esetben, hogy passzírozd át, forrósítsd fel, és úgy kend át vele a tortát, majd kicsit hagyd száradni.
Ezenkivűl még csinálhatsz ganache-t is(tejszínes csokikrém) ezt egyszerűen úgy készítheted, hogy felforralsz mondjuk 2 dl tejszínt, és beleolvasztasz kb ugyanennyi csokit, kevés vajat. Lehűlés után használhatod bevonni a tortát, de ki is habosíthatod.
Pl. itt ezt használtam:
http://kiskuktakonyhaja.blogspot.com/2010/05/csokikremes-dios-muffin.html

Unknown írta...

Szia!

Segítséget szeretnék kérni, hogy kékre természetes anyaggal hogyan tudok fondantot színezni? Nem nagyon szeretem a mű színezékeket, azért szeretném inkább a természet segítségével megoldani. Hátha te tudod, hogyan lehet ezt megoldani.

Előre is köszönöm!
Szia Ági!

Kiskukta írta...

Ági, esetleg próbálkozz kék áfonyának a levével, kifacsarva/turmixolva, és szűrű szövésű szűrőn átszűrve, szerintem abból tudnál kékes színű festékanyagot nyerni.

Névtelen írta...

Szia! Gyönyörűek a tortáid, bármelyik cukrász büszke lehetne rájuk! Én még csak most próbálgatom a torták fondanttal történő bevonását és van egy (?) nagy dilemmám. Sok helyen azt olvasom, hogy bevonás előtt hűtőben hűtsük le a tortát. De a hőmérséklet különbség miatt "izzad" a fondant. Tapasztalatom szerint még a kész fondantos tortát se jó hűtőben tárolni. Még valami, nem szeretem a vajkrémet, de fondant alá sokkal masszívabb, mint a főzött krémek. Vagy valamit rosszul csinálok? Köszönöm! Üdv, Magdi

Kiskukta írta...

Magdi, ha nem szereted a sima vajkrémet akkor mit teszel a fondant alá? Olyan főzött krémek is jók amibe szinte alig van folyadék, pl. a tojás cukor pép összefőzve, kikavarva vajjal margarinnal. Télen nem szabadna izzadjon a torta, ha hűtőbe tartod akkor sem, ha izzad akkor nem megfelelő krém van a fondant alatt, vagy nagyon magas a páratartalom a lakásotokban.

Unknown írta...

Szia Kiskukta!
Főzött krémekkel szoktam tölteni a tortákat, általában pudingból készítem és margarinnal habosítom. Tény, hogy magas a páratartalom nálunk :-(, de az is logikus, hogy, ha a hűtőből kiveszem a hideg a tortát a fűtött konyhába, akkor izzadjon. Viszont azt is tudom, hogy, ha nincs megdermedve a krém, akkor nem lehet burkolni. Valamit biztos rosszul csinálok.
Üdv, Magdi

Kiskukta írta...

Kedves Magdi, a pudingos krém egyik legrosszabb választás fondat alá, az oldja a fondant. Amit én használok fondant alá, és nem sima vajkrém azokat itt találod:
http://kiskukta.blogspot.com/2009/08/csoki-torta.html
ezt lehet kakaó nélkül is készíteni,
http://kiskukta.blogspot.com/2010/08/dobostorta.html

http://kiskuktakonyhaja.blogspot.com/2010/05/csokikremes-dios-muffin.html

Anita írta...

Szia Kiskukta!

Nagyon csodálatosak a tortáid, elképesztőe ügyes vagy! Miután elolvastam a fondant receptet és láttam milyen szép tortákat lehet belőle készíteni, kedvet kaptam hozzá én is, bár kicsit félek tőle, mivel nem vagyok gyakorlott ezen a téren. A páromnak lesz jövőhéten a születésnapja, és egy piros fondantos tortát szeretnék neki készíteni, de nincs ötletem, hogy mivel lehetne pirosra megszínezni a fondantot. Mesterséges színezéket nem akarok használni, a természetesek pedig amiket a neten lehet kapni elég drágák. Nincs valami ötleted hogy házilag, természetes anyaggal hogyan lehetne beszínezni? Illetve a másik, hogy fekete fondantot a szántablettán kívül el lehet más anyaggal is érni?

Válaszodat előre is köszönöm!
Üdv. Anita

Imola írta...

Kedves kiskukta! Azt szeretném kérdezni, hogyan érhetek el piros színt ételfestékkel? MErt van piros folyékony festékem, de akárhogy színezem, csak rózsaszín marad! Egyébként nagyon hasznos tanácsaid vannak, és gyönyörűek a tortáid! :) Válaszod előre is köszönöm!

Kiskukta írta...

Imola, ha a Szilas féle málnapiros festéked van abból nem is tudsz igazi piros színt kihozni. A Sőreginél rendelhetsz többféle ételfesték közül, a pirost amúgy legtöbb esetben nehéz elérni, de én a Wiltonos piros-pirossal szoktam.

Imola írta...

Köszönöm a választ, sőregis pirosam van itthol, de azzal minden színt kaptam, csak azt az igazi pirosat nem, így tettem hozzá egy kis citromsárgát (még a régi rajzórák emlékéből), és nagy meglepetésemre olyan szép pirosat kaptam, hogy öröm volt nézni is! :D De ha úgy alakul, mindenképp ki fogom próbálni a Wiltonos pirosat, mert ez egy türelemjáték volt, már azt hittem sosem fog "bepirosulni"! :)

zsuzsi írta...

Másodjára is megpróbálkoztam a fondant elkészítésével,de most sem lett az igazi. Előzőleg is nagyon tört,most nem annyira,de viszont mikor ráraktam a tortára(kocka alakú) megrepedt a hajtásnál.. nem volt elég lágy,vagy miért lehetett? legközelebb csináljam ragadósabbra? és körülbelül milyen vastagra kell kinyújtani?
Nagyon szépek a tortáid,egy példakép vagy számomra! előre is köszönöm a választ:)

Zsená írta...

Szia Kiskukta!
Szeretném nagyon-nagyon megköszönni Neked ezt a receptet! Mindig ezt használom, ha fondant-ra van szükség a tortákhoz. Egyszerűen szuper! Minden kérdésre megkaptam a választ, pontos, használható!
S a csoki tortánál leírt tészta receptjéért is örök hála! Kevesebb tojás, kiváló állagú tészta!
Köszönöm szépen még egyszer! olvaslak tovább, hogy tanulhassak!
Szép napot kívánok! :)

Zsená írta...

Szia Kiskukta!
Szeretném nagyon-nagyon megköszönni Neked ezt a receptet! Mindig ezt használom, ha fondant-ra van szükség a tortákhoz. Egyszerűen szuper! Minden kérdésre megkaptam a választ, pontos, használható!
S a csoki tortánál leírt tészta receptjéért is örök hála! Kevesebb tojás, kiváló állagú tészta!
Köszönöm szépen még egyszer! olvaslak tovább, hogy tanulhassak!
Szép napot kívánok! :)

Fanni írta...

Szia Kiskukta!
A kérdésem az lenne, hogy a fondantot mivel színezzem, hogy szép pirosat kapjak?
Ételfestékkel tudom, hogy nem lesz olyan intenzív színe.
Köszönöm előre is válaszod! :)

Unknown írta...

Szia Kiskukta,
segítségedet szeretném kérni. HOgyan nyújtod ki a fondantot hogy ne ragadjon le? nekem sajna leragadt. Szórjak alá egy kis keményítőt?
köszönöm a válaszodat.

Kiskukta írta...

Igen, alá kell keményítőzni.

Elf, a Ferraris tortámnál leírtam részletesen, ott olvasd el, ha még szükséges. Bocsi, hogy nem reagáltam eddig

Nyilaszizi írta...

Kedves Kiskukta. Azt szeretném megtudni, hogy normális-e, hogy a fondant-om megszárad a tortán. Nem kellene annak olyan állagúnak lenni, mint amikor ráteszem?

Névtelen írta...

Nagyon tetszik a fondant recepted, holnap fogom elkészíteni a kisfiam 3. születésnapi tortáját, aminek emeletesnek kell lenni és chuggington-osnak, majd küldök képet, hogy sikerült. Köszönöm a segítséget. Üdv: Móni

Zsófi... írta...

Szia,mikróban lehet langyosítani a cukormasszát,hogy könnyebb legyen átgyúrni?

Unknown írta...

Szia Kiskukta!

Ma megpróbáltam megcsinálni a fondant, és lenne pár kérdésem, mert nem épp olyan mint a képeken. Először is nem tudom milyen zselatint használsz. Én nagy okosan torta bevonására alkalmas zselével csináltam, és maci mézet használtam. Ami a gondom, hogy kb. fél kg porcukor belegyúrása után már egy omlós pite állagú masszát kaptam, ami rendesen töredezik. Tudnál segíteni, hogy mit csináljak, hogy még menthető legyen a kis masszám?
Előre is köszi: Kati

Kiskukta írta...

Ha a begyúráskor morzsolódik már akkor az nem jó! A zselatin a Horvát Rozis zselatin. Tortazselé nem jó!

Névtelen írta...

Szia!
Először is el kell mondanom, hogy nagyon tetszik az oldalad, sok szép tortát és hasznos információkat találtam.:)
Azt szeretném megkérdezni, hogy a kész fehér fondantot utólag hogyan tudom feketére, illetve rózsaszínre festeni? (nem ételfestékre gondolok)
Mert olvastam a céklalevet és a meggybefőtt levet, de ezeket csak a legelején lehet használni? Vagy esetleg a kész fondanthoz is hozzá lehet gyúrni?
Válaszodat előre is köszönöm!:)

ingrid helga írta...

Kedves Kiskukta, a fondant recept zsenialis, koszonom. A gondom a : mar ket tortat keszitettem, de nem tudom hogyan taroljam a tortat miutan keszen van. Ido hiany miatt mind a ketszer elkeszult a torta az unnepely elott egy napal, de akar a hutobe, akar a kamraba tettem , felszivta a nedvesseget a kornyezetbol , es elkezdett szetolvadni. Van megoldas? Koszonom

Kiskukta írta...

Szia Ingrid!

Milyen krémet kensz alá? 1 nap alatt nem lenne szabad szétolvadjon, akárhol tárolod, ha megfelelő az alap hozzá.

Névtelen írta...

Szia Kiskukta! A kerdesem csak annyi lenne,hogy milyen margarint hasznalsz a fondanhoz (milyen markajut es kocka/dobozos)? En legeloszor vajjal csinaltam,lehetseges hogy emiatt lett nagyon szakadekony? Mikor kinyujtottam szetrepedt a szelenel, nem volt olyan jo gyurmas allagu. Elore is koszonom:Dorka

Unknown írta...

Kedves Kiskukta!

Nagyon tetszenek a tortáid és a fondant recept, annak használata stb. Rengeteg információt kaptam a kérdezőknek adott válaszokból is (nekik is köszönöm :) ). Egyetlenegy kérdés van már csak a fejembe. Több színre lenne szükségem, amit nyilván csak utólag való színezéssel tudnék megvalósítani. Rengetegféle ételfestéket néztem, de iszonyat drágák (egyenlőre nem szeretnék belefektetni ennyit, hátha kudarcot vallok). A dr. Oetkernek van gél állagú színezője, ez alkalmas lehet a fondant utólagos színezésére?
A 3 picifiam tortáját fogom hamarosan elkészíteni, ezért is a több szín, van egész pici tortaformánk így egy egész adag fondant kb elég lenne 2 de talán a 3 tortácska "burkolásához" is.
Előre is köszönöm a válaszod!

Henriett Alexander írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Henriett Alexander írta...

Szia!
Éncsak kérdezni szeretnék...
1.) Ha festeni szeretnék rá, akkor jól viselkedik? Mivel érdemes festeni? Alkohollal hígított gél festékkel szabad?
2.) Milyen színű lesz a massza? Fehér vagy tört színű?
3.) Mennyi idő kell neki, hogy a belőle készült virág kiszáradjon?

Előre is köszi a válaszokat

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails