2009. augusztus 17., hétfő

Csoki torta



Alíznak tettem egy ígéretet, hogy ezzel kezdem a sort, így ezzel kezdem a sort...

Igazából nem piskótát használok a tortáimhoz, mert:

1. sok tojás kell hozzá

2. ez a kevert süti sokkal finomabb, tovább élvezhető marad

3. jobb a tartása mint egy piskótának

A recept édesanyámtól származik, Finom túrósként szerepel a receptes füzetemben. Ezt készítem gyümölccsel megszórva, fahéjal, kakaóval bolondítva, és már jó ideje tortának is.

A krém szintén édesanyámtól van, ő meg szülőfalujában szerezte a helyi sütis nénitől, aki az esküvőkre válalt be tortákat, süteményeket. Én igen jónak találom, mert finom, jól kihabosítható, és ami fontos a fondantos tortáknál jó tartása van.

Hozzávalók a laphoz:

2 tojás

10 dkg cukor

17,5 dkg liszt (ebből 2 ek kakaó volt)

0,75 dl tej

0,75 dl olaj

1/2 cs sütőpor

4 dkg cukor a tojáshabhoz

25 cm tortaforma

A cukrot kimérjük, keverőtálba tesszük, ráöntjük a tejet és az olajat. A tojásokat szétválasztjuk, a sárgákat a cukros tejes tálba tesszük, a fehérjéket másik keverőtálba, teszünk hozzá pár csepp citromlevet, csipet sót, ezekkel hamarabb keményszik a habunk. Jó ha a tojás szobahőmérsékletű. A kakaót átszitáljuk, rámérjük a lisztet, rátesszük a sütőport, összekeverjük.

A tojáshabot felverjük, mikor már elég kemény hozzá adjuk a 4 dkg cukrot, ezzel jó kemény habbá verjük.

Az olajat, cukrot, tejet, tojássárgát szintén kicsit elkevertjük, majd hozzá adjuk a kakaós lisztet, ezzel jól kidolgozzuk, (mixerrel 2-3 perc), majd utána már csak a mixer villáival, vagy egy készi habverővel bele forgatjuk a habot is. Nem kell annyira óvatosan mint a piskótánál, de azért agyon ne gyötörjük.

Egy 25 cm-is tortaforma alját kibélelünk papírral, oldalát lekenünk valami zsiradékkal (én zsírral szoktam), majd 175 fokos sütőbe toljuk, kb 25-30 percet sütjük, de ez sütőfüggő. Tűpróbát végezzünk.

Ui, már rég nem kenem semmivel a forma oldalát, jobban rá tud tapadni a tészta, egyenletesebben sül. mikor beleteszem a masszát a formába még fel is húzogatom kicsit az oldalára, kicsit homorú alakot adva felszínének.

Én kakaós lapból 3-at készítettem, mindegyiket ketté vágtam, és így 1,5 lap került egy tortába. Ha csak egy tortát készítünk, nyugodtan csináljuk 3 tojásból, a többi hozzávaló adagját is arányosan növeljük, csak akkor 3.-ba vágjuk el a végén.

A krém:

20 dkg cukor

2 ek víz

2 ek tej

2 ek kakaó

20 dkg vaj (én margarinnal készítettem)

3 tojás

1,5 csapott ek liszt (15 g)

ízlés szerint rum (én 3 adagot készítettem, ahhoz tettem 3 ek rumot)

A cukrot szárazon összekeverjük a lisztel és kakaóval, majd hozzáadjuk a folyadékokat és tojást, azzal jól elkavarjuk egy kézi habverő segítségével.Vastag aljú edénybe állandó keverés mellett sűrű péppé főzzük, a lényeg, hogy főzzük is kicsit, pöfögjön 1-2 percig mint a tejbegríz.

Ezután én hűtőfürdőbe tettem, így csak néha kell belekeverni, nem bőrösödik be olyan hamar.

A margarint vagy vegyük ki jópár órával a hűtőből, hogy tudjon felmelegedni eléggé, vagy ha nem puhult meg eléggé, mert nincs olyan meleg a lakásban, akkor tegyük be mikróba alacsony hőfokon pár fordulatra. Akkor jó, ha szinte már olvad olyan puha. Ez fontos ennél a krémnél, ugyanis csak ekkor lehet igazán jól kihabosítani.

Mikor a margarint (vagy vajat, de az sajnos hazánkbam nem olyan minőségű, hogy jól habosítható legyen) kihabosítottuk, adjuk hozzá a kihűlt pépet, majd ezzel is jól dolgozzuk ki. Mikor már jó habos, akkor észrevehető egy jelentős világosodás rajta, szinte kifakul, de majd az állással ismét sötétedik.

Két rétegbe tettem a krémet, plusz ezzel vontam be a tortát. Nem szokatm a csak síma vajhkrémet használni, mert nem szertjük. Ezután hűtőbe tettem, majd pár óra állás(vagy egy éjszaka) után szépen elsimítottam egy nedved késsel. Ekkor sokkal könnyebb elsimítani mint mikor még lágy a krémünk. Ezután beborítottam a fondantal.

Ehhez tortához a 3 adagból kb. a felét használtam fel.

A fondantot az előző bejegyzésembe beírtam hogyan készítettem hozzá. Ez a sötétebb színű fondant lett. Amivel dekoráltam ahhoz gyúrtam még egy kicsi fehér fondantból, a legkissebb virágkiszúróval több kis virágot szúrtam ki. A tortát lekentem egy kis ragasztóval ( ami nem más mint egy mogyorónyi fondant feloldva kb 2 ek vízzel), majd szépen rárakosgattma a kisvirágokat. Ennél a dekorálásnál nem kell előre megcsinálni a kisvirágokat.

Az aljára egy hosszú fondantcsíkot sodortam.

28 megjegyzés:

Alíz írta...

Köszi szépen! :) Mentettem a receptet és a legközelebbi adódó alkalommal meg is sütöm, majd beszámolok a tapasztalataimról. :)

egycsipet írta...

Szééép! :))
Én is szívesebben használom fondant alá a torta saját krémjét, még jó, hogy ezek a fondantok elég jól fednek. Tetszik a tésztarecept is, ki fogom próbálni valamikor - szerinted faragható is?

Kiskukta írta...

Alíz, remélem ízlik majd, de ha nem azt is írd meg!

Egycsipet szerintem jobban faragható mint a piskóta, bár még faragással nem prbálkoztam. Edit tanácsolta valakinek, hogy előtte pár percre be lehet tenni fagyóba is, akkor még könnyebb fargni.

Andi/cuki írta...

Kedves Kiskukta!
Ennyi torta mellett jut időd olvasni?
Ha igen légyszí gyere játszani,meséld el mit olvasol,s a 161.oldalról másold be az 5,mondatot!

Eszti írta...

Szerindet ezt a krémet megbolondíthatom gesztenyemasszával?

Kiskukta írta...

Eszti, nem tudok rá mit mondani, ki kell próbálni:). Bár én a gesztenyét inkább párosítom tejszínes krémekkel, de ez ízlés dolga. Elnézést, hogy csak most válaszolok.

Eszti írta...

Kedves Kiskukta!

Már ki is próbáltam,és nagyonnagyon finom lett:)egy csomag gesztenyét tettem még hozzá,amúgy semmit nem változtattam.Szerintem érdemes kipróbálni,én nagy sikert arattam fele anyu szülinapján:)

Üdv:Eszti

Kiskukta írta...

Eszti, nagyon örülök!

Unknown írta...

Köszönöm szépen, a piskóta alapjának receptjét sütöttem meg, és fantasztikusan puha és omlós lett.
Gyönyörű tortacsodákat készítesz, gratulálok hozzá, és köszönjük, hogy mindezt megosztod velünk, így mi is tanulhatunk belőle!
Szép napot!
Réka

zuza írta...

Szeretnem megkerdezni, hogy milyen lisztet hasznalsz ehhez a tortaalaphoz?

Kiskukta írta...

Zuzanna, sima fehér lisztet.

Névtelen írta...

Szia! Nagyon szuper lett a torta. Megcsináltam a hétvégén, csak én pöttyöslabdának "álcáztam". Fehér fondantal vontam be, és kakaósból tettem rá pöttyöket. Köszönöm, hogy van ez a blog, mert magamtól soha nem álltam volna neki a fondantnak! Gyönyörű tortáid vannak!

Kiskukta írta...

Szia! Nagyon örülök, hogy sikerült, és köszönöm, hogy beszámoltál róla, nagy öröm ez nekem!:))

nyanyus írta...

Kiskukta köszönöm a szuper receptet.Nekem a csoki torta mumus volt.egyszer szét is csúszott így elkerültem ha lehetett.A lányom szülinapjára a kisunokám csokitortát rendelt.Ide jöttem hátha van valami furfang okosság ami ehetővé és küllemre is elfogadható tortát ad.Megjegyzem én csak egy egyszerű mezei háziasszony vagyok.Megtaláltam!Sőt akkora sikere volt nem győztem bezsebelni a dicsérő szavakat.Jó egészséget és örömet kívánok.

Kiskukta írta...

Nyanyus! Nagyon örülök a sikerednek, és köszönöm, hogy beszámoltál róla! Megjegyzem, én is csak egyszerű, mezei háziasszony vagyok, úgyhogy nem lehetetlen megcsinálni ezeket a tortákat:))

nyanyus írta...

Kedves vagy hogy válaszoltál.Én azt hittem cukrász a szakmád.Gratulálok igazán szépek a munkáid!

Mézeskalács írta...

Szia!
Meg tudnád nekem mondani, hogy meddig áll el ez a krém amivel a tortát töltötted?

Kiskukta írta...

Sokáig eláll, hűtőbe gy hét múlva sincs baja.

Névtelen írta...

Kedves Kiskukta!
Nemrég találtam erre az oldalra és azt szeretném kérdezni hogy, a krémbe lehet tenni még pluszba felvert tejszínhabot(hulalát)?.Ha tudsz válaszolj gyorsan mert csütörtökre kellene, előre is köszönöm.

Kiskukta írta...

Igen, tehetsz, bár azt nem garantálom, hogy úgy elbírja-e majd a fondant.

Névtelen írta...

Köszi a tanácsot de én úgy gondoltam hogy teszek félre a fondant alá tejszín nélküli krémet és akkor nem bántja majd szerintem.Én egy emeletes tortát szeretnék készíteni igaz most először fondantosat remélem sikerülni fog.Egy 26cm-es és egy 17 cm-es tortaformám van elég lesz rá másfél adag fondant díszítéssel együtt szerinted?CSilla

Kiskukta írta...

Ha meglesz a végén olyan 1200 g akkor tuti elég lesz még díszítésre is.

Névtelen írta...

Köszi a választ Majd írok hogy milyen lett. Csilla.

Névtelen írta...

Kedves Kiskukta!
Nagyon finomra sikeredett a torta, igaz még gyakorolnom kell a fondantos bevonást de így is sikert arattam ízlett mindenkinek. Küldök egy képet a tortáról.
Csilla

Kiskukta írta...

Csilla, nagyon örülök!

Névtelen írta...

Kedves Kiskukta!
A csoki torta tésztájába egészbe tegyem bele atojásokat vagy csak a sárgáját és a fehérje habnak felverve?
Köszönöm válaszodat!
Karácsonyra ezt sütném és azért kérdezem!
Zöld fondant készíthetek ételfestékkel is??
Megcsináltam a csokisat és szerintem elég jó lett és remélem sikerül majd rátennem a tortára!
Még most csinálok először ilyet és nagyon izgulok!
Válaszodat köszönöm!Üdvözlettel Eszter.

Névtelen írta...

Szia! Azt szeretném kérdezni, hogy egy 28 cm-es tortához milyen adagok kellenek?

Unknown írta...

Köszönöm tanácsaid, őszinte nyitott lelked!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails