2009. augusztus 17., hétfő

Diós-csokis torta



Ehhez a tortához a csoki tortánál leírt piskótát használtam, csak kakaó nélkül, vaníliával. A rétegzés a következő benne, piskóta, csoki krém, piskóta, diós krém, piskóta, a bevonáshoz csokis krém. A csokis krém ugyanaz mint csoki tortánál, hát pontosan nem tudom mennyit használtam fel a 3 adagból, talán bő egy adagot.

Hozzávalók a lapokhoz:

2 tojás

10 dkg cukor

17,5 dkg liszt

0,75 dl olaj

0,75 dkg tej

1/2 sütőpor

4 dkg cukor a tojáshabhoz, a 4 dkg-ba bele számoltam 1 csomag vaníliáscukrot is

A fehér lapokból összesen 8 darabot sütöttem, mindegyiket ketté vágtam, 3 vágott lapot használtam egy tortához.

Ha csak egy tortát sütünk, akkor készíthetjük eleve 3 tojással, akkor a többi hozzávalókat is arányosan növeljük, ne két részre, hanem három részre vágjuk.

A tojásokat megmossuk, a fehérjét szétválasztjuk a sárgáktól.

A fehérjébe teszünk pár csepp citromlevet és egy csipet sót, így könnyebben fel tudjuk verni, a tojás legyen szobahőmérsékletű.

A 10 dkg cukrot keverőtálba tesszük, rámérjük a tejet és az olajat, rátesszük a tojássárgákat.

A lisztet kimérjük, a sütőporral elkeverjük.

A tojásfehérjét felverjük, mikor már kemény hozzáadjuk a vaníliás cukrot, ezzel jó kemény habbá verjük.

A cukrot a tejjel, olajjal és tojással kissé elkeverjük, majd hozzáadjuk a sütőporos lisztet, ezzel jól kidolgozzuk(mixerrel kb 3-4 perc), mindaddig, míg látható világosodást nem látunk a masszán. Ekkor hozzákeverjük a kemény habot, már csak kézzel vagy a mixer villáival, vagy egy kézi habverővel összedolgozzuk a két masszát. Nem kell annyira óvatosan mint a sima piskótát, de azért agyon ne gyötörjük.

25 cm, papírral kibélelt tortaformába tesszük (én csak az aljára teszek papírt, az oldalát zsírral kenem le) majd 180 fokos sütőbe toljuk, kb 30 percig sütjük, mindenképpen végezzünk tűpróbát. (Légkeveréssel hamarabb megsül)

A diós krémhez:

2 dl tej

2 ek liszt

20 dkg margarin

20 dkg porcukor (én ezt csökkenteni szoktam 17-18-ra)

15 dkg darált dió

2 ek rum

A lisztet egy vastag aljú edénybe tesszük, kis tejet öntünk rá, csomómentesre kavarjuk, majd felöntjük a többi tejjel. Állandó kavargatás mellett sűrű péppé főzzük. Majd hűtőfürdőbe téve, néha belekavarva lehűtjük. Közben a lágy margarint a porcukorral habosra kavarjuk, majd hozzáadjuk a kihűlt pépet, ezzel is jól eldolgozzuk, majd hozzáadjuk a darált diót és a rumot is, az egészet jól kihabosítjuk.

Egy tortához a felét használtam fel a diós krémnek.

Miután összerakjuk a lapokat a krémmel a tortát betesszük a hűtőbe pár órára, vagy egy éjszakára, mikor kivesszük akkor nedves késsel szép simára egyengetjük a felszínét.

Az oldalát fésűkártya segítségével csíkoztam meg, a hullámos oldalával.

A virágokat előre meg kel csinálni hozzá, mert ki kell száradjanak.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails