2009. augusztus 17., hétfő

Puncs torta

Nagylányomnak ez volt a kedvence, hiába, rózsaszííín!!!
A lap a diós-csokis tortánál leírttal megegyezik. Három vágott lapot használtam ehhez is.
Rétegzés: lap, puncs krém, lap, puncs krém, lap borításnak vaníliás krém (amit itt már leírtam)

A puncs krémhez:
2 tasak Dr'Oetker puncs ízű pudingpor
800 ml tej
10 ek cukor
250 gr margarin
2 ek rum

A tej nagyrészét főni tettem, a pudingport a cukorral elkevertem, majd a tejjel csomómentesre kevertem.
Mikor a tej felfőtt, akkor hozzá tettem a pudingos pépet, majd készre főztem. Hűtőfürdőbe téve, néha belekavarva kihűtöttem.
A lágy margarint kihabosítottam, majd hozzá adtam a kihűlt pudingot és a rumot, ezzel is jó habosra kavartam.
Ez a mennyiségű krém elég lett volna a bevonásra is, de mivel fondant került rá, és nem házi használatra készült, ezért a jó tartású vaníliás krémmel borítottam ezt is.

Miután megtöltöttem és bevontam a krémmel a tortát hűtőbe tettem pár órára, majd mikor már jól megkeményedett a krém nedves késsel szép egyenesre egyengettem a felszínét, majd rózsaszín fondantal vontam be.
A rózsaszín fondanthoz fehér fondantot színeztem Tescoba kapható málnapiros ételfestékkel. Lassanként adagoljuk, míg el nem érjük a kívánt színt. Kb 700 gr fondantot színezzünk be és nyújtsunk ki kör alakúra jó pár centivel nagyobbra mint a tora beleszámolva az oldalakat is,majd a nyújtófára tekerjük fel a fondantot, majd ennek segítségével a tortán pedig tekerjük le. A torta felső részén kezdjük a simítgatást, nyomkodjuk ki a légbuborékokat, majd az oldalához simítsuk hozzá a fondantot. A lecsüngő részt egy deremeccő segítségével könnyedén levághatjuk.
A barna fondantot az itt leírtak alapján színeztem.
A díszeket ehhez a tortához nem kell előre megcsinálni, az indákat sodorjuk, a virágokat kiszúrjuk, a leveleket a kezünkkel alakítjuk hozzá. Ragasztónak egy mogyorónyi fondantot használjunk, amit kb 2 ek vízben oldunk fel, majd ecsettel vigyünk fel a kívánt helyekre.

Ha magunknak készítettem volna, akkor kakaós piskótával készült volna.

12 megjegyzés:

Jade írta...

Gyonyoruek, egytol egyig! Varom a kedvencem receptjet, talan elkeszitem 2 het mulva tesom szulinapjara.
Van kedved jatszani? Meghivtalak...

iri írta...

Egyszerusegeben szep muved

Süti Bazár írta...

Meseszép!!! Ez a rózsaszín nálunk is nyerő lenne.
Képzeld, vettem Sőregitől egy pasztakészletet, ez állítólag nem befolyásolja a massza állagát. 8 szín van benne kicsi tégelyekben, ez volt a legkisebb kiszerelés Annyira nem is volt vészes az ára és 2 évig használható. A héten fogom kipróbálni.
Elképesztően ügyes vagy, gyakran jövök tanulni!! :-))

egycsipet írta...

A rózsaszín nagyon menő nálunk is. ;) Nagyon szép lett ez a tortád is! Hogy csinálsz ilyen indákat, nekem soha nem lesz ilyen egyenletes?! :?

Yasmine, a paszta nagyon jó lesz, tényleg nem változtat az állagán és nagyon kevés kell belőle. :)

Mónika írta...

Mester vagy már a tortakészítésben!:))

Hanna írta...

Gyönyörű!!!

Kiskukta írta...

Judith köszi! Melyik az a recept?

Iri köszönöm szépen!

Yasmine, köszönöm. Én is gondolkodtam,valami egyébb ételfestékben, de szeretem kerülni a festékeket, sok tortám ezért csak fehér és barna, de ha ezután több tortát kell készítsek akkor én is szerzek valam jó festéket. Természetes anyagokba is gondolkodom, meg kísérletezem eddig még nem túl nagy sikerrel.

Egycsipet, csak a kezemet keményítőzöm le egy kicsit, de utánna le is verem szinte mindet róla, a felületet nem keményítőzöm, mert akkor ott megsíkilik a fondant és inkább laposodik.

Mónika, köszönöm szépen!

Jazmin Hanna, köszönöm!

Jade írta...

A kokuszkremes a kedvencem. Koszi ha felteszed a receptet!
Kicsit izgulok ha nem tudom elkesziteni az indakat olyan egyenletesre, de megprobalkoznek vele.

Kiskukta írta...

Fel fogom tenni hamarosan akkor!

Névtelen írta...

Nagyon szép! Orsi (swe)

Kiskukta írta...

Koszi!

Névtelen írta...

gyönyörű az összes torta!! rögtön beleszerettem a puncsba :) remélem még mindig foglalkozol velük, és tudsz nekem tanácsot adni :) ha teljesen kezdőként belefogtam a puncstortába, mire érdemes odafigyelnem a leírtakon kívül? nagyon köszönöm :) O.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails