2009. augusztus 30., vasárnap

Faházikó torta

Ehhez a tortához 3 lapot sütöttem a megszokott tésztával, 2x3 tojásost egy 32x 25-ős tepsibe, és egy 2 tojásost egy pár centivel nagyobb tepsibe.
3 adag kakaós krém került bele, és 3 adag pudingos krém (Dr. Oetker, Bourbon vaníliás)

A vaníliás krémhez:
3 tasak pudingpor
1200 ml tej
10 ek cukor
375 gr margarin

Ez a fajta pudingport még soha nem vettem, igaz túl gyakran nem veszek puding port, de megnézve a hátoldalát meglepődve láttam, hogy nem tartalmaz semmi mesterséges adalékot, még a színét is béta-karotin adja. Viszont, kicsit lágyabb puding készíthető belőle, így míg más pudingok esetében ez a tejmennyiség jó krémek készítéséhez is, ennél ajánlom, hogy csökkentse az ember, tasakonként kb 100 ml-vel.

A pudingot a cukorral elkevertem, feloldottam egy kicsi tejjel, a többi tejet feltettem főni, majd miután felforrt, akkor hozzá adtam a pudingos keveréket, és újból felfőztem, 2-3 percig hagytam hogy fotyogjon, közben állandóan kavartam. Hűtőfürdőbe tettem, néha belekavartam, hogy nem bőrözzön be. Majd ha kihűlt a szobahőmérsékletű felhabosított margarinhoz adtam, ezzel is jól kikavartam.
A 3 tojásos lapokat középen ketté vágtam, majd lapjában is ketté vágtam, így kaptam 8 vékony lapocskát.

6 lapocskát megtöltöttem vanília krémmel.

Majd kívülről kakaós krémmel vontam be.

A maradék két lapocskát még ketté vágtam, ezt kakaós krémmel töltöttem meg, ebből lesz a tető szerkezet. Mindkettőt betettem a hűtőbe hűlni.
Egy dologról nem készült kép, a 2 tojásos piskótát középen ketté vágtam, így két kissebb lapom lett, ebből lett a cserép a tetejére, , tetejét megkentem kakaós krémmel, ez is bekerült a hűtőbe. Mielőtt ezt megtennénk, vágjunk le az oldalaiból szélességében annyit, hogy csak 2-3 cm-vel legyen nagyobb házikó szélességétől.


Miután lehűlt a krém nedves késsel jól elegyengetjük a ház alapján.

Szúrunk bele hurka pálcákat merevítésnek (ebben az esetben ez nagyon fontos volt, mert a vaníliás krém nem lett valami kemény, a tetőszerkezet kinyomta volna, ha merevítés nélkül teszem rá. Erre pedig egy kartont teszünk, amit előre bevonunk frissentartó fóliával.
A tetőszerkezethez a kakaós piskótákat átlósan elvágjuk.




Majd rátesszük a házikóra, középen megkenjük krémmel, hogy összeragadjanak.


Majd bevonjuk a maradék krémmel., és krémből még hagyjunk egy kicsit mert szükségünk lesz még rá.


Elegyengetjük. Hűtőzés után könnyebb.
Majd kakaós fondant (én egy kis fehérrel világosítottam rajta )nyújtunk, és egyszerűen vonalzóval feldaraboljuk.

Majd ezzel borítjuk a házat.


Csinálunk neki ablakot és ajtót is. Majd rátesszük a cseréprészt, ami a 2 tojásos lapból készült, ha szükséges vágjunk belőle egy kicsit, majd a szélét is bevonjuk krémmel, és az eresz aljra is próbálunk valamilyen módon kis krémet felvinni(én ezt sok-sok bénázás után az ujjaimmal oldottam meg)
Utána pirosra színezet fondanttal borítjuk (a festék Sőregis volt, zselés alapú)mindkét oldalát. Lecsüngő részeket levágjuk, szerintem ollóval a legkönnyebb.

Majd szegjük egy kis sötétbarna fondanttal.



18 megjegyzés:

lúdanyó írta...

De jó lett ez is!! Nagyon ügyes vagy, elmehetnél hivatásos tortakészítőnek :)

Annuska írta...

Nagyon jó, hogy lépésről lépésre megmutattad, ez nagyon nagy segítség nekünk. Nagyon ügyes vagy, gratulálok. Hamarosan én is felteszem a blogomra az elmúlt hónap terméseit.

Kiskukta írta...

Lúdanyó, nem titkolom a szándékom, szeretnék ezzel foglalkozni, élvezem nagyon, kikapcsol. Jó volna egy munkahely hozzá.

Annuska, köszi szépen! Én is netről tanltam a dekorálást, szeretnék a bejegyzéseimmel az érdeklődőknek segíteni.

Hanna írta...

Jajjj de szép,,,,nagyon ügyes vagy!

Gasztroboszi írta...

Nekem is nagyon tetszik! Nagyon aprólékos munka lehetett, minden elismerésem a tied! :)

Süti Bazár írta...

Csak gratulálni tudok ismét! Szenzációs! :-))

Moha írta...

Ez megint nagyon jól sikerült,ügyes vagy! Olyan kis helyes mesebeli házikó!

Ottis írta...

Gratula, szép munka!!!

Mónika írta...

Remek lett! Nagyon ügyes vagy!:))

Unknown írta...

Hát Noémi!Kíváncsi vagyok,mivel tudod még fokozni.......Szuper!

egycsipet írta...

Ismét szuper lett a tortád, gratulálok! :)

Belly írta...

Szuper a blogdizájn,szuper a torta,szuper vagy te is:-)

Andi/cuki írta...

Nagyon-nagyon ügyes vagy,gratulálok!
Micsooda jó ötlet!

Kiskukta írta...

Hanna/Jazmin köszi szépen!

Gasztroboszi, köszi neked is, jól látod, aprólékos, sok időt és türelmet igényel.

Yasmine:))

Moha, köszi!!!

Ottis, köszönöm!

Mónika, köszi!

Andrea, én sem tudom még:) Köszi!

Egycsipet, nagyon köszönöm!:)

Belly, jót derültem rajta, köszi!:)

Andi, az ötlet nem az enyém volt, én csak kiviteleztem. Köszi!

Belly írta...

Szia!
Nézz be hozzám ,vár rád egy kis frissítő:-)

Kiskukta írta...

Köszi Belly, az most jól is esne!

Névtelen írta...

Szia!

A napokban nézegettem a fantasztikus tortáidat.Gratulálok: nagyon ízlésesek és gyönyörűek!
Egy kis segítség:-) céklaport bió
boltban 70ft-ért lehet kapni,ha nem találsz nagyon szívesen küldök itt van.

üdvözlettel és köszönettel a sok jó
tippekért. Éva

Kiskukta írta...

Kedves Éva, köszönöm szépen az infót, utánanézek, mert sokszor jól jönne!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails