2009. augusztus 6., csütörtök

Ötletek tortadekoráláshoz

Nagyon szeretek tortákat készíteni, sajnos nem csinálhatom olyan gyakran mint szeretném, de pár hétig most készül nálam torta bőven.
Tegnap előtt rendeltem egy virág kiszúró szettet, ma meg is érkezett, ezeket a kis virágokat csináltam ma vele, nagyon örülök neki, már rég fájt rá a fogam . Még egy marcipán formázó szettet is rendeltem, meg vagyok velük nagyon elégedve, naná, eddig házi készítésű sablonjaim,gömbölyű végű kés és mindenféle elkobzott játék a gyerekektől, volt a szerszámom, azokhoz képet álom ezekkel dolgozni.
Szóval ezeket a kis virágokat ma csináltam, próba és gyakorlásként.Jövő héten már megy élesben a dolog.
Minden segítséget a tortadekoráláshoz Edit tortasulijában kaptam Margit2 oldalán.
Cukor masszából csináltam ezeket, Lisa oldalán találtam a receptet hozzá, eddig pillecukorból készült fondanttal dolgoztam, a pillecukrot is minden esetben én készítettem hozzá, nem voltam vele megelégedve, töredezett a torta bevonásánál, figurákat, rózsákat készíteni elment.

Cukormassza hozzávalói:
1 ek zselatin
6 ek víz
1 ek margarin
2 ek méz
porcukor, amennyit felvesz

Azzal kezdjük, hogy a porcukrot szitáljuk át, minél finomabbra őrölt porcukrot válasszunk. Kb fél kilónyit tegyünk keverőtálba, csináljunk közepére egy lyukat.
A zselatint keverjük el a vízzel, vízgőz fölött melegítsük fel, mikor már jó forró adjuk hozzá a margarint és a mézet, majd kavarjuk mindaddig míg teljesen szétolvad benne. Öntsük a porcukorhoz, majd kanállal kavarjuk bele, adagoljuk közbe bele a porcukrot, mikor már nem tudjuk kanállal kavarni akkor tegyük porcukorral meghintett munkalapra és gyúrjunk bele annyi porcukrot még, hogy ne ragadjon már a munkalapra, sem a kezünkre (nekem 1 kg porcukorból bő 100 gr-i maradt). Csomagoljuk fóliába be, tegyük bele zacskóba, majd hagyjuk, hogy pihenjen egy napot.
Mikor elővettem elég keménynek találtam, ezért gyúrtam még bele margarint, ezt úgy oldottam meg, hogy kezemet bekentem margarinnal vastagon, és úgy gyúrtam át egy kisebb adag masszát, így már jónak találtam.
Bevonásra nekem sokkal jobb volt mint a házilag készített fondantom, a kisvirágok jól formázhatóak vele, szép vékonyra lehet nyújtani.

Ui: ne törekedjünk arra a begyúráskor, hogy egyáltalán ne ragadjon, hagyhatjuk jó lágyra, mostanában már abban az edényeb gyúrom be amibe eredetileg szitálom a porcukort, ez egy tupperes kelesztőtál, nekem ebben sikerül a legobban kidolgozni (próbáltam már zománcos keverőtálba is, kinszevedés volt) , ugyan úgy gyúrom, dagasztom benne mintha kelt tésztát dagasztanék, mikor már kezd gombóc alakot ölteni, akkor abbahagyom a porcukor adagolását, de még gyúrom pár percig, de ekkor még ragad rendesen. Miután pihentettük elég sok margarnit gyúrok bele, az adagját nehéz meghatározni, mert mindig annyit gyúrok be margarinnal amenyit fel akarok használni, érezni lehet hogy mikor jó az állaga, a sok gyúrástól(akár 2-4 perc), és a margarinozástól rugalmasabbá válik.

És akkor megragadom az alkalmat, és megmutatom eddigi tortáimat, amiről készült digitális kép is. A képek minőségét most ne nézzétek, akkor még nem fényképeztem olyan tudatosan.


Ez volt az első fondantos tortám, férjem részére készítettem, fehércsokis- tejszínes krém volt benne, meg tejcsokis-tejszínes. Próbálkoztam kosarat is fonni az oldalára.
Ez egyik barátnőm részére készült, babalátogatóba mentünk hozzájuk. Sablont én készítettem hozzá, ha megtalálom majd lefotózom, és berakom. Csokis és diós főzött krém volt benne. Ez volt az első fondantal bevont tortám.





Ezt kislányom szülinapjára csináltam, oda van a cicákért. Ezt is terveztem fondantal bevonni, de nagyon töredezősre sikerült a fondantom egy szemcsésebb porcukor miatt, így csak a díszeket készítettem fondantból. Kakaós főzött krém volt benne.

Ez férjem részére készült , ez kakaós diós lapból áll, barackdzsemmel, étcsokival összerakva, kicsit zserbós ízhatása lett. A fondant alatt is csak dzsem van.
Ez ajándékba készült, szintén kakaós diós piskóta, barackdzsemmel és étcsokival összerakva, ez már nem volt annyira zserbós, ebben a csoki érvényesült.
Ez férjem tavalyi szülinapi tortája, akkor még csak saját kútfőből dolgoztam, nem állt egy segítőkész csapat a hátam mögött a neten. Ez marcipános torta, a horgászt megvettem rá, a többit készítettem magam, hát mostani szemmel nézve nem túl szép, de mentségemre legyen mondva, hogy kb 15 perc volt rá, hogy kidíszítsem a tortát, csak ennyire futotta az időmből. Amúgy kókuszos tejszínes krém volt benne.

Kicsi lányom tavalyi tortája, túrótorta, a dekorációt vettem.

Nagylányom tavalyi tortája, ha jól emlékszem belül dió krém, kívül kakaós krém. Dekorációt vettem.
Ez nagylányom tavalyi ovis tortája, az állatok játékok, a kerítés és a ház ostyalap kakaós főzött krémmel összeragasztva, a szemétdomb az gumicukor és csokival bevont mogyoró. A fű minden tortán ételfestékkel megszínezett kókuszreszelék. Ma már csak akkor használok, ha nem tudom elkerülni, próbálkozom természetes anyagokkal.

95 megjegyzés:

szepyke írta...

Jaj, de szépek. Nekem a hétvégén kell tortát gyártanom, és én is virágokkal akarom dísziteni, gőzöm nincs, hogy fogok virágokat csinálni...Vettem gyönyörű mélybordó marcipánt, az milyen jól fog mutatni a barna csokitortán...

Jade írta...

Fantasztikusan ugyes vagy! csodaszepek a tortak!

Süti Bazár írta...

Gratulálok!! Egytől egyig mindegyik nagyon-nagyon szép!! A bevonóreceptnek pedig külön örülök!! :-))

Andi/cuki írta...

Nagyon-nagyon ügyi vagy! Felhasználom az ötleteket én is! A recepteket is esetleg,ha lehetne!:-) A csokikrémes érdekel a legjobban:

egycsipet írta...

Erre a kiszúró szettre fenem én is a fogamat. ;)

Orsi írta...

Hű itt aztán van választék!Ügyes vagy nagyon!A kiszúrószetten én is gondolkoztam,a fondant formázót viszont én is megvettem.Ajánlom én is mindenkinek,mert nagyon jó áron van Sőreginél,egy másik boltban montam hogy itt mennyi és nem akarta nekem elhinni a csaj(ott egy darab több volt mint Sőreginél az egész készlet)

Kiskukta írta...

Szepyke, kálát és rózsát lehet mindenféle kiszúró nélkül csinálni, ha érdekel akkor adok pár linkhelyet ahol megnézheted.

Judith, köszi!

Yasmine, nekem eddig ez vált be legjobban, de nem tökéletes ez sem, de próbálgatni kell.

Andi, a tejcsokis tejszínesre gondolsz?

Egycsipet, megéri szerintem!

Orsi, a Sőreginél is van 10000-ért is,nem tudom az mitől tud többet, nekem ez is megteszi. Te is nagyon ügyes vagy!

lúdanyó írta...

Nagyon szépek a tortáid! Nevezhetnél velük a VKF!-re :)

Kiskukta írta...

Lúdanyó, arra mással nevezek, hétfőn lesz a szülinapi zsúrja a nagylányomnak, arra készülünk.

trinity írta...

Zseniális, nagyon ügyes vagy!!!!

Brigitta írta...

Valahonnan nagyon ismerős remekművek!:))
Nagyon szépek! Ezek a dolgaim vannak nekem is a Sőregitől,meg még pár szuper eszköz,nagyon szeretek velük dolgozni.Most a férjem szülinapjára készülök,már a torta a hűtőben van,ez most tiramisu,már sok marcis volt az utóbbi időben.

Kiskukta írta...

Brigi, s tortád már megnéztem, nagyon szép!
Örülök, hogy végre én is hozzá jútottam a kiszúrókhoz!!!

R.mama írta...

Nagyon szépek a tortáid. Én is meggyurtam a recepted szerint, jól nyujtható, de a rózsák levelei ellágyulnak és nem állnak meg. Pedig nagy kedvet csináltál a virágok készitéséhez!

Kiskukta írta...

R.mama, nagyon örülök, hogy tetszenek a tortáim, és annak is örülök, hogy bevált a cukormassza (fondant). A leveleket is ki kell szárítani akárcsak a virágokat. Én ezt úgy szoktam, hogy megcsinálom a levlete általában este, egy nyújtófára teszem , így szép íves lesz, reggelig azon szárad, így megtartja a formáját. Próbáld ki így is, ha van kedved hozzá.

Muffinműhely Anna írta...

Kedves Kiskukta! Szeretném kipróbálni a cukormasszád receptjét anyukám szülinapjára. Ő azonban nem szereti a nehéz, vajas krémes tortákat. Azt gondoltam hogy csinálok valami könnyű citromos krémet a tortába. A cukormassza alá úgy tudom kell krémet kenni a torta külsejére. Van valami ötleted, hogy milyen krémet csináljak ami könnyű és mégis jó a torta külsejére a cukormassza alá?

Névtelen írta...

A fondant nagyon jól sikerült!
Nagyon köszönöm a tőled kapott segítséget és az elkövetkezőkben is számitok rá.
Üdv. Ildikó

Kiskukta írta...

Annus, ment már levél, de azért ide is leírom, hogy tehetsz a fondant alá vékonyan átpaszírozott lekvárt, mondjuk barackot, szerintem az menne a citromkrémmel, vagy ha a krémed tartása nem túl jó, akkor azt vékonyan, csak ragasztóanyag céljából, ha a krém tartása jó, akkor mehet vastagabban.

Ildikó, nagyon örülök, hogy sikerült!

Névtelen írta...

Szia Kiskukta!
Nagyon szépek a tortáid. A te recepted alapján probáltam megcsinálni a fondant, ami ugy néz ki, hogy sikerüllt. Szeretném a tortát is megsütni hozzá, de nekem 26 cm-es a tortaformám, szerinted jó a 25-ös recepted hozzá, vagy változtassak valamin? További jó sütögetést, nagyon ügyes vagy. Ibolya

Kiskukta írta...

Szia Ibolya!

Nagyn örülök, hogy sikerült a fondantod! És köszönöm, hogy ezt meg is írtad!
Hát lehet, hogy 26-os formába jobb volna 2x 2 tojásos piskótát sütnöd, akkor biztosan szép magas lesz. Amúgy attól is függ, hogy mennyi, és milyen tölteléket teszel bele, ha abból lenne több, akkor elég 3 tojásból is, kétszer elvágva.

Névtelen írta...

Szia Kiskukta!
Azért válaszolok még most, ugyanis tegnap ettük meg a csokitortát fondant bevonattal, amit a receptjeid alapján készitettem. Ez volt életem első ilyen tortája. Nagyon nagy sikert aratott. Izre is azt mondták, hogy nagyon finom hiába a fondant tömény cukor, mégis együtt jó volt az izhatás. Köszönöm még egyszer, hogy megosztottad receptedet és tapasztalataidat. Sok ilyen szép munkát kivánok neked. Ibolya (fényképet is küldenék, csak nem tudom hogyan)

Kiskukta írta...

Szia Ibolya, nagyon örülök, hogy sikered volt!
(Én a fondandot általában nem eszem meg, csak ha kakaós, de azt sem mindet, tulajdonnképp csomagolóanyagként tekintek rá)
Fényképet küldhetsz a email címemere:
nseletye@freemail.hu

Névtelen írta...

Szia Nseletye!
Ma tortát sütök a kisfiam 19. szülinapjára és kipróbálom a fondant receptedet, tényleg nagyon ügyes és kreatív vagy. Sok sikert a továbbiakban. szucskata

Kiskukta írta...

SzűcsKata, örülök, hogy tetszik neked is amit csinálok, sok sikert a fondadthoz, jó bulizást nektek, az ünnepeltnek meg nagyon boldog szülinapot!

elisa írta...

Annyira ismerős vagy nekem, csak nem ugrik be, hogy honnan. Mind nézem a képet és biztos vagyok benne, hogy valahol találkoztunk, de nem tudom. Hova valósi vagy, hátha az segít.
Gyönyörüek a torták.

A fondátba más helyen glicerint ir, ezt potolod a mézzel?

Kiskukta írta...

Igen, lehet bele tenni glicerint is, biztos nem fog rontani rajta.
Szatmári születésű vagyok.

lufine írta...

segítenél abban,hogy hol tudok glicerint beszerezni a cukormassza készítéshez?

Névtelen írta...

Hát én mindjárt sírva fakadok! Ez nagyon ott van... Gratula! Orsi (swe)

Kiskukta írta...

Lufine, elmeletileg gyogyszertarban vehetsz. (bocsi a betukert Romaniaban vagyok, csak igy tudok irni)

Orsi, koszonom!:)

Névtelen írta...

Kedves Kiskukta!
Régóta csinálok tortákat a te recepted alapján, mostanában viszont többször nem sikerült. Amikor felhasználnám, morzsálódik és szemcsés, ha kinyújtom, akkor pedig könnyen szakad. Próbáltam mindenféle porcukorral, de nem jöttem rá mi lehet a gond. Nem lehet ek. hogy a forró zselatinos lé amit hozzáöntök túl meleg, és oldja a cukrot? Már el vagyok keseredve, hogy minden második sikerül csak:(
Köszi a segítséget előre is!
Annus

Kiskukta írta...

Szia Annus!

Gőz fölött főződ a zselatint? Mert ott még azelőtt feloldódik a zselatin mielőtt felforrna, s utána még hűt rajta a méz é a margarin is, de ha forró is lenne szerintem az nem ronthat az állagán, mert az a lényeg, hogy minél jobban feloldódjon a cukor, ezért kell nagyon finom szemcséjű porcukort használni. Ha nem elég finom a porcukort azt érzed, mert a végeredmény ropog a fogad alatt,ha elég finom akkor az nem ropog. Ha finom az állaga, de töredezős akkor azon jó alapos átgyúrással segíthetsz, plusz margarinozással, kicsit meg is mikrózhatod, hogy meglangyosodjon, akkor könnyebb átgyúrni. Figyeld meg mi a közös a sikerültekbe, mint csinálsz másként, mikor nem sikerül (bár ezt már biztos megtetted). Lehet hogy más margarint használsz, vagy más zselatint, ezek is sokat változtathatnak rajta.

Kiskukta írta...

Esetleg próbálj meg glicerint is tenni bele, mikor a mézet is teszed, állítólag sokat javít az állagán, még nem próbáltam, de igyekszem minél hamarabb kipróbálni.

Jutka írta...

Fantasztikusak a tortáid, gratulálok..szép napot J.

Kiskukta írta...

Köszönöm szépen!

Dóra írta...

Szia!
Először is szeretnék gratulálni Neked, nagyon szép dolgokat tudsz készíteni. A hétvégén megpróbálkoztam a fondanttal. Hála a részletes leírásodnak, elsőre sikerült összeállítanom, pont úgy nézett ki, mint a képeiden. Viszont amikor elkezdtem kinyújtani széttöredezett, s nem tudtam szépen a tortát bevonni vele. Szerinted mit ronthattam el? A másik kérdésem az lenne, hogy útólag már nem lehet színezni, ill., hogy a hagyományos, boltokban kapható ételfestékekkel nem lehet dolgozni? Köszi előre is. Üdv.: Dóra

Kiskukta írta...

Szia Dóra! Sok baja lehet, legtöbbször az, hogy szemcsés a porcukor. sajnos ettől én is sokszor szenvedek, nem kell nagy szemcsékre gondolni, egyszerűen elég ha csak kicsit durvább, máris sokat romlik a végeredmény, és ezt már a begyúráskor is lehet érezni, persze, ha már van gyakorlat a az embernek. De az is lehet, hogy túl sok porcukort gyúrtál bele, próbálj meg kevesebbet következő alkalommal, bár ha rendesen átgyúrtad margarinnal, akkor a nagyon kemény fondant is rugalmassá tud válni, ha töredezik akkor az inkább porcukor hiba.
Hát gyakorolni kell, aztán ha ráérzel egyszer a lényegre menni fog mint a karikacsapás:)).

Kitti írta...

Szia!
Nagyon szépek a tortáid, gratulálok! Én eddig még csak pillecukros fondantot próbáltam, de a legközelebbi tortámnál kiszeretném próbálni a Te fondant receptedet. Ebből a mennyiségből kb. mennyi lesz? Elég egy 26 cm-es torta bevonására? Válaszodat előre is köszönöm! :)
Kitti

Kiskukta írta...

Szia Kitti!

Mennyisége attól függ, hogy mennyi cukrot vesz fel, azért nekem átlagban szokott egy 850-900 g-os csomagom lenni a végén. Elég bőven egy 26-os tortára, még díszítésnek is.

Névtelen írta...

Kedves Kiskukta!
Ma bukkantam a blogodra, s csak ámulok-bámulok! Jómagam férfi létem ellenére 6 éves korom óta sütök, mondhatom ez a hobby-m, és egyetemi diplomám ellenére tavaly még a cukrász szakmunkásképzőt is elvégeztem! Mit mondjak, sokat tanulhatnának ott Tőled! Gratulálok!

Kiskukta írta...

köszönöm szépen a kedves szavakat! Igazán jól esik!

agi979 írta...

Szia Kiskukta!
Tanácsot szeretnék kérni! A torták bevonásához én is ezt a fondant-ot használom, (köszönet érte :-))))
Csak most gondom van vele ebben a nagy melegben :-(
Megizzadnak a torták. Mit tudok ez ellen tenni? Két hét múlva esküvőre kell csinálnom egyet és szeretném ha "tökéletes" lenne.
Köszönöm előre is a segítséget!
Üdv: Ági

Kiskukta írta...

Szia Ági!

Sajnos nekem is ezt a tapasztalatom, és a legnagyobb gond, hogy nem lehet ellene tenni szinte semmit. Talán ha nem kerülne hűtőbe a torta, akkor nem izzadna, de gondolom te is olyan krémet használsz, ami hűtést igényel, szóval ez sem jó megoldás. Csak reménykedni lehet, hogy nem lesz nagymeleg. Pl. mára amit készítettem egyáltalán nem izzadt, de most jól le is hűlt a levegő.

agi979 írta...

Köszönöm a válaszodat!
Hát igen általában tejszínes a krém :S azt meg hűteni kell, és az esküvőre is olyat kértek.
Legfeljebb majd nagyon frissen csinálom meg mielőtt indulunk rá. Remélem nem fogjuk lekésni :D

Üdv: Ági

Unknown írta...

Szia Kiskukta!

Szépek a tortáid! Nagyon! :) Gratulálok!
Testvérem szülinapjára készítenék egy tortát,fondanttal bevonva. Csokis tortára gondoltam,csokis piskótával. Milyen krémet kell kenni a fondant alá? Kérlek segíts! :)

Üdv: Vivien

Kiskukta írta...

Szia Vivien!

Ha nem pudingos, vagy nem tartalmaz a kremed sok folyadekot, akkor teheted azt is ala, ha bizonytalan vagy keverj ki egy kis vajat porcukorral, es kenheted azt a tortara vekonyan.

Csaba írta...

Szia.

Segítséget,szeretnék kérni,hogy a fondant nyújtásakor,mivel szórjuk meg a munkalapot:porcukor,vagy keményítő.
Köszönöm.(ügyes vagy!)

Üdv:Judit

Kiskukta írta...

Judit, jó a keményítő is, a porcukor is, én a keményítőn jobban szeretek nyújtani. Elnézést, hogy csak most válaszolok.

Ditta tortái írta...

Köszönöm a segítséget,közben én csináltam egy pár tortát(ezek az első alkotásaim),meg egy blogot ha gondolod nézd meg.

Üdv Ditta(Judit)

InfoKata írta...

Nagyon szépek a tortáid! Különösen a fondant készítés fogott meg. sokat nézegettem, tervezgettem, míg végül kipróbáltam. A kisfiam 4. szülinapjára készült egy vonatos torta a csokitorta tésztájával és krémjével, és egy félgömb torta állatmotívumokkal. Nekem nagyon tetszik a fondant borítás, elsőre sikerült, és bár nem profi, mint a tiéd, meg voltam vele elégedve.
Köszönöm az ötleteket!

Kiskukta írta...

Katalin, nagyon örülök a visszajelzésednek, és a sikerednek! meglátod, idővel csak egyre szebb és szebb tortákat készítesz majd! A kisfiadnak boldog szülinapot!

Ditta tortái írta...

Szia!

Segítséget szeretnék kérni,nem tudod esetleg,hogy a Sőreginek,új honlapja van,mert napok óta nem lehet elérni a:http://www.soregi.hu-t?

Köszönöm ,üdv:Judit

Kiskukta írta...

Szia Ditta! Azért nem éred el, mert nem .hu a vége, az Url címnek, hanem .com : http://www.soregi.com/

Ditta tortái írta...

Oké,köszönöm,most már sikerült,de idáig soregi.hu-n léptem be.

Szia.

dzsin írta...

Szia!
Gyönyörűek a tortáid, receptjeiden febuzdulva, nemrég sikerült is csinálnom a fiamnak egy verdás tortát. Mivel soka szintén szeretnék megsütni, megosztom a mindmegette oldalon ,a te receptedet is alapul véve, remélem nem bánod.

admin írta...

Szia!
Igazán tanulságosak az írásaid! Ezt a fondantos tortáskodást még csak most kezdtem, de túlságosan szerintem nem is fogok belemerülni (nem olyan népes a család, hogy sorozatgyártást csináljak :-D ).
Március közepére beígértem már egy tortát. Akinek csinálni fogom, annak a sacher a kedvence. Mivel az baracklekváros, a torta külsejét is kenhetem lekvárral (a fondant alá)?
Vagy esetleg ganache-t használjak (ha már vajkrémet nem szeretnék)?
A másik kérdésem pedig az ételfestékkel lenne kapcsolatos? Mivel nem sűrűn készítek ilyen tortákat, nem tudom, megéri-e beruházni néhány üvegecske festékre. Meddig tarthatóak el a festékek?
Üdv: Timi (www.bogyokonyha.blogspot.com)

Kiskukta írta...

Dzsin, ha megcsináltad, és a te képed, akkor miért bánnám, örülök!:)

Timi, jó a lekvár de a ganache is. Ha lekvár mellett döntesz akkor passzírozd át, forrósítsd fel, úgy kend a tortára. kicsit hagyd szikkadni, majd burkolhatod a tortát.
A festék sokáig eláll, nem igazán van benne romlandó dolog. De ha keveset használnád nem biztos, hogy megéri beruházni. a folyékony festékeket is lehet használni, csak a zselé oldásakor hozzá kell adni leszámolva a víz mennyiségéből.

admin írta...

Köszönöm az infót! :-))

Mézeskalács írta...

Szia!
Bocsánat, hogy folyton zaklatlak, de lenne egy kérdésem. Anyu 50-ik szülinapjára szeretnék tortát csinálni, a zserbó a kedvence ezért olyan ízvilágot szeretnék, mint amit te is csináltál a férjednek, a kérdésem az volna, hogy ha csak baracklekvárt kenek a fondant alá, nem fogja eláztatni?
Előre is köszönöm!:)

Kiskukta írta...

Lehet dzsemet tenni a fondant alá, bár kétségtelenül nem áll olyan jól rajta mint a krémen. Amúgy úgy szoktam, hogy áttöröm szitán, felforrósítom, így kenem a tortára, mikor kicsit szikkad utána borítom a fondanttal.

Reni írta...

Szia!
Csodálatosak a tortáid, egyszerűen imádom böngészni az oldaladat. Jövő hétre barbie-tortát készítek a lányomnak, ma megcsináltam a fondantot a recepted alapján, de nekem csak fél kg koronás porcukrot vett fel, és már nem ragadt. Ez nagy baj?
Köszönöm előre is

Kiskukta írta...

Reni, alaposan elkéstem, de azért válaszolok... Nem baj, a porcukor minőségétől nagyon sok minden függ, azt vetem észre minél finomabb őrlésű annál kevesebb kell belőle, de ez nem baj, ez a jó. Lehet n így is kicsit túl sokat tettél bele, de alapos átgyúrással kezelhető kellet hogy legyen.

Névtelen írta...

Szia! Szeretném kérdezni, hogy a párizsi krém jó-e a fondant alá, mert azt szeretnék csinálni! az a család kedvence! :) Puszi Böbi

Kiskukta írta...

Böbi, linkelnél egy recit? Mert többféle párizsi krém kering a neten, hülyeséget nem akarok írni.

Névtelen írta...

Szia! hát én fejből mondom mert nauykám tanitotta :))

kell hozzá: 2 dl tejszin
20 dkg kristálycukor
20 dkg margarin
10 dkg kakaópor

először a cukrot kell beletenni a tejszinbe és azzal főzi lassan forralva 7-8 percig és utána a margirin is megy bele és további 7 percig főzni az újraforrástól számítva utánale kell venni a tűzről és mehet bele a kakaó és a rum is. és kihűl..... mielőtt kihűlne előtte még átkeverem a robotgéppel és szép sima lesz hát ennyi :)) Pussz Böbi

Ui: Csodás TORTÁK!! Nagyon ügyi vagy!!!!

Zsuzsa írta...

Szia! Nagyon szépek a tortáid nagyon ügyes vagy! :) A segítségedet szeretném kérni. A fiamnak szombaton lesz a 12. szülinapja, és real madridos tortát szeretnék neki csinálni. A téglalap alakú tortát szeretném úgy megcsinálni amilyen a Te kör alakú Realos tortád volt! Mennyi fondant szükséges hozzá? A receptedben leírt hozzávalókat ha megduplázom az elegendő? Előre is köszönöm a válaszod.

Névtelen írta...

kedves Kiskukta!
Nagyon szuperek a tortáid! :)
A segítségedet szeretném kérni,Garfield-tortát szeretnék készíteni fondant bevonattal.Még sose csináltam fondantot,de gyakran sütök,remélem sikerülni fog.A színezéssel kapcsolatban szeretnék kérdezni.
Hol lehet venni ételfestéket,és milyen színűt érdemes vennem inkább pirosat,mert a fehér fondant elhalványítja annyira,h narancssárga lesz,vagy inkább narancssárgát vegyek?
A másik kérdésem az lenne,hogy narancskrémes csokitortát tervezek csinálni.A krémem pudingos lenne,semmi esetre sem jó ez a fondant alá,ha vékonyan kenem?
Nagyon nem szeretnék vajkrémet :/ mit tudsz ajánlani?
Kérlek válaszolj minél hamarabb!
Köszönöm
ILdi

Névtelen írta...

Szia Kiskukta!! Nagyon szépek a torták. Én is már sütöttem playboy nyuszisat, jing-jangosat, párducmintásat, ..stb. Igaz, hogy a fondant mindig én eszem meg. Sajnos a te áltzalad leírt fondant recept soha nem sikerűl.Mindig legalább 2.7 kg porcukor elmegy rá.Nekem a mályvacukros vált be. Sok ötletet vettem már tőleg. Köszönöm. Nagyon szeretem a blogod.

Névtelen írta...

Szia Kiskukta!! Nagyon szépek a torták. Én is már sütöttem playboy nyuszisat, jing-jangosat, párducmintásat, ..stb. Igaz, hogy a fondant mindig én eszem meg. Sajnos a te áltzalad leírt fondant recept soha nem sikerűl.Mindig legalább 2.7 kg porcukor elmegy rá.Nekem a mályvacukros vált be. Sok ötletet vettem már tőleg. Köszönöm. Nagyon szeretem a blogod.

Névtelen írta...

Nagyon, nagyon köszönöm a segítséget! Az itteni recept alapján készült életem első fondánj, és igazi tortája is. Lányom negyedik szülinapjára! Igazi sikerélményem van. Marie cica ül a tetején, hihetetlen, hogy megcsináltam!
Kriszta

Kiskukta írta...

Kriszta, örülök :)

Alexa írta...

Szia! Én azt szeretném kérdezni, hogy miután bevonjuk a fondanttal a tortát és értelemszerűen hűtőbe tesszük, nem lesz a fondant "törős" mikor elkezdjük felvágni a tortát? Úgy értem nem szárad meg rajta keményre?
A másik kérdésem hogy a kész fondant önmagában meddig áll el hűtőben? Vagy a csomagolás ellenére hamar megszárad?
Köszönöm

Melinda írta...

Kedves Kiskukta, szeretném kérdezni, hogy mivel lehet a fondantot szürkére (ezüst) szinezni.Köszönöm a válaszodat, üdv Melinda

Betka írta...

Kedves Kiskukta!
Köszönöm, hogy elérhetővé tetted ezt a fondant receptet! Kipróbáltam és sikere volt!
A tortáid fantasztikusak :) Gratulálok mindhez!

TóthIbolya írta...

Szia!
Most próbálkoztam vele, de istenien sikerült!!!!! Nagyon köszönöm. Holnap beszínezem zöldre és békákat fogok készíteni a nagylányom 5 éves szülinapjára az oviba :)))))))

Névtelen írta...

Szia, lehet nagyon buta a kerdesem de nem vagyok egy gyakorlott haziasszony... A zselatin az ugyanaz mint a zselatin fix? Koszonom, T

Kiskukta írta...

Nem, nem ugyanaz, étkezési zselatint keress.

Névtelen írta...

Szia, koszi szepen agyors valaszt! Tami

Névtelen írta...

Szia. Én valamit nagyon elrontottam. :( Követtem az utasításaidat,hagytam egy napot állni.Másnap elővettem a fondantot,elkezdtem gyúrni és darabokra morzsolódott!:( Bemargarinoztam a kezem és kb 10 percig úgy gyúrtam és végre össze állt. De amikor kinyújtottam és rá akartam tenni a tortára szétszakadt.:( Mit nem csinálhatok jól??? Nagyon megköszönném ha tudnál segíteni,holnap a barátnőmnek lesz szülinapja és nagyon szeretném meglepni egy szép tortával!

Névtelen írta...

Szia Kiskukta!

Nagyon örülök, hogy rátaláltam az oldaladra. Lenne is egy kérdésem: Ha a fondant alá Dr.Oetker-es főzés nélküli krémet használok lesz valami baja a fondantnak? Úgyértem, megolvad vagy valami? Vagy használhatom nyugodtan ezt?
Jó lenne ha minnél hamarabb válaszolnál.
Előre is köszi. :) Kinga

Gigi írta...

Szia Kiskukta!:))

Nagyon-nagyon szépen köszönöm ezt a szuper receptet!:) Hihetetlenül jó lett a fondant, könnyű volt vele dolgozni (persze azért egy kis idő kellett, mire ráéreztem az ízére) és elsőre még a színezés is sikerült.:) Arról nem is beszélve, hogy egyből egy kétemeletes tortát borítottam be vele.

Köszönöm mégegyszer!!:)
u.i.: Gyönyörűek a tortáid!:)

Zsolca írta...

nagyon jó a leírás, nekem egy kérdésem lenne. a fázisfotós bejegyzésnél azt írtad, hogy hat órát kell állni hagyni szobahőmérsékleten, itt meg azt, hogy egy napot. most akkor mennyit? köszi

Névtelen írta...

szia!
minden nagyon tetszik,végre nem kell méreg drága marcipánnal próbálkozni.sokat tanulok Tőled!
köszönöm:)Tündi

Névtelen írta...

sziasztok!
hol lehet vásárolni ételfestéket,vagy mivel csinálhatnék kéket pl?köszi tündi

Kiskukta írta...

Gigi, örülök!

Zsolca, bocsi, hogy későn reagálok...6 óra elég, ha van több idő akkor sem baj. Ha kevesebb van akkor 1 óra hűtőzés után átgyúrod és akkor is jó.

Tündi, örülök!
Nem tudom hol laksz, általában a nagyvárosokban van cukrászdiszkont, ott érdemes körülnézni, amúgy neten is lehet rendelni, pl a Sőreginél

Névtelen írta...

Ennyi hozzávalóból mennyi fondant lesz? Egy 26 cm-es tortát kell vele bevonnom, plusz díszek.
Adri

Kiskukta írta...

Ha nem túl sok díszt akarsz rátenni, akkor elég kell legyen.

Névtelen írta...

Szia!
Azt szeretném kérdezni hogy "expressz" zselatin porból elkészíthető e a fondant. Nekem most az van itthon. Tudomásom szerint ez csak annyiban más hogy nem kell melegíteni. Szerinted működni fog? Természetesen meleg vízbe teszem hogy a vaj és méz elolvadjon, de neked van esetleg tapasztalatod? Ma készíteném mert vasárnap egy emeletes tortára kellene a kisfiam 1éves szülinapi zsúrjára.
Válaszodat előre is köszönöm! :)
Niki

Unknown írta...

szuper recept!!!!!Köszönöm... életem első fondanttal bevont tortája és gyönyörű. Annyi, hogy én bedobtam a mikróba kicsit mikor túl kemény volt a massza másnap. Az eredmény jól nyújtható fondant. Nagyon szépen lehet vele dolgozni.

Névtelen írta...

Szia.
Érdeklődnék, h olvasztani lehet e?
Mert puncs tortához használnám fel.

Flóra írta...

Üdv!Gyönyörűek a torták! Most készülök életem első tortájára unokaöcsém most lesz 2 éves. Rászeretném írni,hogy Boldog Születésnapot, ezt mivel tudom elkészíteni? Előre is köszönöm!

Linda írta...

Nagyon ügyes!

Névtelen írta...

Nagyon jól néznek ki a torták :-)
Én most szeretnék megpróbálkozni először a fondant készítésével.
Lenne pár kérdésem:
Milyen margarin kell bele? Jó a rama? Nem lesz tőle túl sárga? Mert a hamis marcipánomat nagyon megszínezte és így nem lett szép fehér.
Mascarponés krémre tehetek fondantot? Nem fogja megolvasztani?
Köszönöm
Regina

Henriett Alexander írta...

Szia!
Olyan kérdésem lenne hozzád, hogy az általad használt zselatinos fondant, mennyi idő alatt szárad meg -teszem azt- virágok készítésénél?

Eddig senkitől nem kaptam választ erre a kérdésre. Remélem, hogy te megmondod nekem!
Köszönöm!

Kiskukta írta...

Kedves Henriett! Virág nagyságától, vastagságától függ. Kicsi virág esetén akár már fél nap, nagyobb virág esetén, pl. egy rózsa hogy közepéig kiszáradjon teljesen biztos kell neki 3-4 nap is. De ez nem is lényeg, mert ahogy elkészítetted mehet is a tortára, ráér ott száradozni a rózsa. Pl. kála esetében 1 nap alatt már feltudod tenni a tortára anélkül, hogy összecsuklana a virágod. Szóval erősen virágfüggő.

Névtelen írta...

Szia!
Évek óta a te recepted alapján stöm a torta lapjaimat:)Mindig sikerrel járok;)
Abban szeretnék segítséget kérni hogy egy téglalap alakú(34cmx23cm) piskótát szeretnék sütni hány tojásos piskótádat válasszam?
Előre is köszönöm!
Üdv.:Judit

nyunyó írta...

Szia!
Csokitortát készítek, amit kívülről is lekentem csokikrémmel (mascarpone, étcsoki, porcukor, méz). Erre közvetlenül mehet a fondant?
Előre is köszönöm!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails