2010. január 22., péntek

Lúdlábtorta


Még eddig ezt sem sütöttem, most sem saját részre készült sajna, pedig szívesen ennék belőle. A család részre azért nem készítek, mert a lányok a meggyet nem eszik meg, a férjem meg a nagyon csokis dolgokat nem kedveli, az összeset meg nem szeretném én megenni(bár lehet nem okozna gondot egy 18 cm-is eltüntetése:D).

Hozzávalók (22 cm formához):

4 tojásból vizes piskóta (aki akarja ezt is készítheti kakaósra, de ezt így kérték, ez esetben 1 kanál lisztet kakaóra kell cserélni)

4,5 dl tej
1,5 cs csokis pudingpor
4,5 ek cukor
30 dkg vaj
15 dkg csoki (én 50 tejcsokit tettem, 100 étcsokit)
rum ízlés szerint (kb fél decit tettem)

megybefőtt

bevonáshoz: minimum 170 gr étcsoki

A piskótát megsütjük, lehűtjük, kettévágjuk. Nekem kb 5,7 cm lett.

A krémhez a tej nagyrészét főni tesszük, a többi tejben csomómentesen elkeverjük a pudingport és a cukort, majd a fövő tejhez adjuk, folyamatosan keverve megfőzzük, a végén hozzáadjuk a felkockázott csokit, majd addig kavargatjuk amíg szépen felolvad. Vízfürdőbe tesszük lehűlni, néha belekavarunk.
A szobahőmérsékletű vajat kihabosítjuk, majd hozzáadjuk a csokis pudingot és a rumot, jól kidolgozzuk.

A meggyet felezzük, lecsepegtetjük, pár szép szemet félreteszünk a díszítéshez, és egy kevés krémet is félreteszünk díszíteni.

A maradék krémet felezzük. Az egyik piskótára kenünk egy kevéske krémet, rátesszük a meggybefőt felét, majd megkenjük a fele adag krémmel, rá a piskóta, és ugyanígy kevés krém rá, meggyszemek, majd bőven a maradék krém.

Szépen elegyengetjük, én csak nagyoltam, mert gondoltam, hogy ha kihűtöm, akkor könnyebb lesz, de nem volt könnyebb, szóval ajánlatos még mikor puha a krém szépen elsimítani.
Egy éjszakára a hűtőbe tettem, majd másnap vontam be csokival.
A csokit 3 ek olajjal együtt olvasztottam fel, egy vastag aljú edényben, arra ügyeljünk, hogy ne hevüljön fel a csoki, mert akkor kicsapódik. A torta közepére öntöttem, s mivel nincs gitterrácsom ezért nem mertem csak úgy folyatni az oldalán, ezért rásegítettem egy késsel, természetesen így nem lett szép az oldala, szóval rács használata esztétikai szempontból fontos. Ha rácsot használunk akkor nem elég a 170 gr csoki.
Mikor megkötött a csoki díszítettem a tetejét, s mivel az oldala nem sikerült túl szépre, sőt, ezért tettem rá egy bordó szalagot, hogy elkendőzzön valamennyit a hibákból.

28 megjegyzés:

Limara írta...

Gyönyörű, mint mindig! :)) Vald be most már, hogy titokban cukrásznak tanultál! :)) Nekem is fel van adva a lecke, anyósomnak kell a következő hétvégére tortát sütnöm a 65. szülinapjára... majd kutakodom nálad is ötletekért:))

Edó írta...

Meg magamhoz sem tertem elobb,s mar hozod a masik csodat:)))En sem keszitettem meg soha ludlabat,de fi csi lehet.Gyonyoru nagyon ez is!

Raindrop írta...

Mennyire szeretem...
Gyönyörűséges! :)

Andi írta...

Nagyon szép....igaza van Edónak. Még fel se fogtuk az előzőt....és máris megint egy csoda!!!

Mary írta...

Limaránál megnéztem a kacsacombot már attól is éhes lettem. Valami gyönyörűeket sütsz a legegyszerűbb sütid is gyönyörű a tortáid meg mesteriek nem győzők velük betelni!
Gratulálok!

sedith írta...

De mitől lúdláb a neve ennek a tortának?:) (Lehet, buta kérdés, mert, látom, a nevén senki sem csodálkozik!:P)
Mindenesetre, gyönyörű. Akár nagybetűkkel is írhatnám. A masni meg különösen jól áll rajta, szerintem senki sem gondolná, hogy más szerepet is betölt, mint esztétikait!:)
Olvasztott csokiba legközelebb tegyél egy tk-nyi ecetet is (10-15 dekához jár ennyi, bár mehet több is, nem érződik) és meglátod, milyen csodálatos fényes lesz tőle a máz!:)
Sokszor játszadoztam a gondolattal, hogy rendelésre készíthetnék tortákat, de mindig attól félek, hogy ha muszájból, nap mint nap csinálom, majd hamar belefásulok, megunom.

Kiskukta írta...

Limara, nem nem tanultam soha a cukrászatot, csak érdekel, mint téged a kenyérsütés! Akkor jó keresgélést neked, és szép tortát anyósodnak!

Edó, köszi! Remélem már megemésztetted mindkettőt!

Raindrop, én is szeretném, nagyon fincsi volt a krém, és meggyel kiváló, most jut eszembe, hogy a lényeget kihagytam, a rumot, na gyorsan pótolom!

Andi, köszi!

Mary, köszi, de te sem panaszkodhatsz, te is gyönyörűeket sütsz!

Sedith, nem tudom, édesanyám lúdláb szeletet készített, és lúdláb alakra vágtam, azaz trapéz, a torta nem tudom mitől lúdláb, de így hívják. Az ecetet meg kipróbálom!

Csibe írta...

Gyönyörűséges!

Kata írta...

Uramisten, ez nagyon szééép! és a kedvenc tortám:) Ezt biztosan megsütöm, habár biztosan nem lesz ilyen szép, mint a tied.

Gabriella írta...

Hogy ez nekünk mekkora kedvencünk:-) Egy időben csak ez lehetett az egész névnap szülinapi időszakokban. Gyönyörű!

Lildu

Ági, aki főz írta...

Igazán gyönyörűséges! Torta ügyben még van mit behoznom, ahogy ezeket a szépségeket elnézem.

Belly írta...

Gyönyörű,mint mindig!

Viki írta...

Nagyon szép és nagyon régen ettem ludlábtortát. Tudod mit? nekem kendőzetlenül is jöhet/- ne :))) Nagy gratula.

Thrini írta...

Nagyon szép torta! Jól áll neki a masni! :)
Tényleg, miért lúdláb? Nekem is van egy lúdláb receptem, de teljesen más mint, amit sütöttél (egyszer én is felteszem a blogra.)

Kiskukta írta...

Csibe,köszi!

Kata, örülök, hogy tetszik! A rumot utólag írtam bele, először kifelejtettem:(

Lady Lildu, köszi!

Ági, örülök, hogy tetszik!

Ottis, köszi!

Belly, neked is köszönöm!

viki, köszönöm szépen, akkor majd küldök belőle, ha magamnak sütöm, legalább biztos elfogyna!

Trinini, nem tudom, hogy miért hívják így ezt a tortát, több recit is megnéztem, az alapja szinte mindegyiknek a csoki volt, volt ahol tejszínnel, volt ahol vajjal, volt ahol margarinnal. Édesanyám lúdláb szelete is csokis krém, de abban nincs megy, de csoki igen. Általában a piskóta mindenhol kakaós volt, de ezt így kérték. Én a "Magyar konyha Édességek" című könyvből csináltam meg végül a krémet, ami nagyon finom lett.

Gizi írta...

Csodálatosan szép, és biztosan nagyon finom!!! Olyan gyönyörűségeket tudsz sütni, kicsit irigykedem.:)

szepyke írta...

Pfff... Megadom a szülinapomat, és ilyet kérek! Ez a masni, a meggyhez. Kész vagyok, dobtam egy hátast!:)

Kricky írta...

Kedves "Kiskukta"!

anniyra szeretem ezeket a design-okat! olyan ötletes! Nagyon guszta!

és olyan szépeket fotózol! Egyre ügyesbb vagy!
megihletsz engem is, és szeretnék egyszer én is olyan jókat sütni és szépeket, amiket Te!

Kricky

Kiskukta írta...

Gizi, pedig nem panaszkodhatsz, te is gyönyörűeket sütsz!

Szepyke, küldöm akkor fénypostán, csak ad meg az időpontot:D Masni is lesz rajta!!!

Kricky, üdv itt is! Szerintem te is hasonlóan szépeket sütsz! Köszi azért!

Moha írta...

Nagyon szép lett! A szalag kimondottan gyönyörű hozzá, az egész olyan sejtelmes lett így. (Én úgy tudom az eredeti lúdláb krémben nincs puding, az csak tejszín, cukor felfőzve és beleolvasztva étcsoki, behűtve egy éjszakára és másnap habbá verve. Plusz rumosmeggy bele a töltésnél.(legalábbis Lajos Mari szerint)

Kiskukta írta...

Köszi! Na hát ez az, hogy ez attól függ, hogy ki szerint. Én is recepteskönyvből néztem, ott így volt, de nem állítom, hogy ez az igazi, de hogy nagyon finom lett a krém az biztos. Egy biztos, hogy mindenhol csak egy réteg piskóta és egy réteg krém van, de én emeltem az adagot, mert magasabb tortára volt most szükség. De ettől még szerintem lúdláb lett.

Gasztroboszi írta...

Én is jöttem gyönyörködni!!! Nagyon finom, lágy, szép, nőies, gyönyörű, csodálatos!!!
Ha környékbeli lennél, tőled rendelném mindig a névnapi és szülinapi tortáinkat, az biztos!!!!

szepyke írta...

November 11.:))

Megadtam!:) És ez így tetszik, semmit ne változtass rajta!:)

Kiskukta írta...

Húúúú, de soká lesz! Erre még emlékeztess!:D Ok nem fogok változtatni, amúgy akinek készült az is nagyon dicsért!

Névtelen írta...

Szia!

Azt szeretném megkérdezni, hogy a krémbe milyen kakaót kell bele keverni, mert az összeállításba írod, de a hozzávalóknál nincs feltüntetve. Szeretném megsütni holnap után...Köszi előre is!!Andi

Kiskukta írta...

Szia Andi!
Elírtam a dolgot, pudingport és a cukort keverjük el a tejben, nem pedig a kakaót és a cukrot. Kakaós külön nem kell bele, bőven csokis lesz a csoki pudingtól és az étcsokitól.

Névtelen írta...

Nagyon köszönöm gyors válaszod:-)!
Üdvözlettel: Andi

Kiskukta írta...

Szívesen! Sok sikert hozzá!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails