2010. április 27., kedd

Peti torta

Barátnőm és kisfia és egész családja részére készítettem ezt a mini tortát, ahogy a felirat árulkodik kisfiú a nagylegény, és Péternek hívják. Babalátogatóba mentünk hozzájuk. Gyönyörű kisfiú, sok-sok boldogságot nektek innen is!
Amúgy ez a mini torta Kifőztük újság 2. számába jelent meg először.
Egyik kedvenc sütim lett a torta alapja, a királyfi.

Annyit változtattam most, hogy tortásabb kinézete legyen, hogy nem 5 tojásból sütöttem a kakaós lapot, hanem 2x3 tojásból, és így alulra és felülre is került egy-egy réteg kakaós lap. A krémből nem hagytam a tetejére, hanem két rétegben belekerült a sütibe.

A torta részére egy farost lemezt vontam be sima barna csomagolópapírral, ez elképzelésem szerint parkettaként funkcionált. Közepére tettem egy kis vajas-porcukros krémet (ezt kavartam ki a kis kockák bevonására is) , hogy a szőnyeget legyen mi tartsa, hogy ne csúszkáljon, rátettem fehér fondantból a szőnyeget, aminek a szélét előtte egy késel bevagdostam, hogy rojtok is legyenek rajta, majd tetszés szerint díszítettem tovább színes fondant darabokkal.

A kockához lemértem a süti magasságát, és a magassággal megegyező széles csíkokat vágtam, majd kockákra vágta a csíkot. Lényegében 1 vastag csíkot használtam el a sütiből. Minden kockát vékonyan megkentem porcukorral kikavart vajjal, hűtőztem egy kicsit, hogy megkeményedjen a vajas krém, majd elsimítottam egy nedves késsel, utána bevontam tetszőleges színű fondant kockákkal. Majd ráragasztottam a betűket.

Tetszőlegesen elhelyeztem a tálcán, a kockákat egy kis vajas krémmel oda ragasztottam, hogy ne csúszkáljon el a szállítás alatt.

A maradék sütit tetejét megkentem meggydzsemmel, majd csokival vontam be, ez maradt nekünk itthonra. A süti jó ha áll 1 napot, míg összeérnek az ízek.

14 megjegyzés:

Kati írta...

Megint nagyon alkottál!!! :-)
Nagyon ötletes ez a torta.

(Szóval ezért volt "bezárva" a blog, mert szépítgetted! :-) Nagyon jó lett.)

kása andrea írta...

ez nekem nagyon tetszik!!!Az én kisfiamat is Petinek hivják :)Nagyon ügyes vagy, vagyis profi!

Melinda írta...

Fantasztikus vagy! Csoda jól néz ki! Tegnap elkészítettem a fondantot a recepted alapján. Nagyon jók voltak az instrukcióid. Szerintem jó lett, bár ezt Te tudnád megítélni. Pénteken kerül tortára.

Ami írta...

Szép lett az új külsőd! :)

Megint klasszat alkottál! :) Csak ámulok-bámulok...

MKata írta...

Nagyon jó lett a torta! Profi munka! Remélem én is a közelébe jutok valaha ennek a szintnek. Mostmár csak normális ételfestéket kell beszereznem. :)))
Még egyszer nagyon tetszik a torta, nagyon ötletes!

Csilla79 írta...

Szia Noémi!
Alig vártam már,hogy ezeket a képeket is feltedd! Bár, mi csak kaptuk, de akkor is nagy büszkeséggel mutogattam az ismerősöknek. Nem csak szép, ötletes, de isteni finom is lett!

Gál Edith írta...

GRATULA!!!!

Garffyka írta...

Szép, kreatív, finom! :)
Gratula a kislegénynek :)

Kiskukta írta...

Kati, kb. csak 3 órát volt zárva, akkor jól kifogtad, hogy pont akkor jöttél:) De örülök, hogy tetszik!

Andrea, igyekszem, de profi nem vagyok:)).

Melinda, örülök, hogy jónak néz ki, remélem sikerül majd megvalósítani amit szeretnél! :)

Ami, köszi!

Kata, ajánlom a zseléset, de a por alapról is csak jót hallottam!

Csilla, örülök, hogy örömet szerezhettem vele!

Edith, köszi!

Garffyka, köszönjük, Peti nevében is!

Brigitta írta...

Szuper,mint mindig!:))

Andi/cuki írta...

Szuper ajándék!:-))

TóthIbolya írta...

Ismerős volt a torta!! Egy közös ismerősömnek a kisfiának csináltad. Az egsik közösségi portálon láttam és megismertem a tortát. Nagyon ügyes vagy!! Ibolya

Kiskukta írta...

Köszönöm Ibolya!

Maria Kana írta...

Csak egyéni kölcsönt és egy Pedro Jerome úr és az ő hitelszervezetének jogosult kölcsönét kértem 3% -os kamatlábbal. A jövő hónapban megkezdem a kölcsön -visszafizetést Pedro Jerome a pedroloanss@gmail.com címen az egyéni vagy jogosult hitelekhez, amelyek egyszerű kölcsön -visszafizetéssel rendelkeznek, mint az enyém.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails