2010. április 9., péntek

Gyümölcsös-tejszínes túrótorta

Készítettem már hasonló krémet, de azzal nem voltam 100% -ig elégedett, továbbfejlesztettem kicsit, ezzel most így már meg vagyok elégedve, olyan lett amilyet szerettem volna, krémes, frissítő, nem érződnek benne a túrószemcsék.

Hozzávalók (20 cm formához):
2 tojásos tortalap
300 gr túró
4 dl tejszín
1 dl tejföl
kb 5 ek porcukor vagy ízlés szerint (kóstolgassuk készítés közben)
1 cs vaníliás cukor vagy 1 kk vaníliakivonat
1 púpos ek étkezési zselatin
1 dl tej vagy gyümölcslé
1 nagy őszibarackbefőtt
1 normál ananászbefőtt

tortazselé
1 dl őszibaracklé (a konzerv leve)

A tejfölt, porcukort, vaníliáscukort, túrót botmixerrel krémessé kavarjuk (vagy leturmixoljuk).
Az étkezési zselatint a tejjel elkavarjuk, majd oldódásig melegítjük, félretesszük.
A nagyon hideg tejszínt felverjük, majd hozzáadjuk a túrós pépet, majd a krémből 1 kanálnyit elkeverünk a zselatinban, majd több részletben hozzáadjuk a zselatint a krémhez. A krém kb 1/3-át félretesszük a tetejére és az oldalára. A barackból félreteszünk 2-3 fél barackot díszítésnek, a többit felkockázzuk. A maradék krémhez hozzáadjuk a darabolt ananász kb 2/3-át és a kockázott barackot, elkeverjük benne.

A lapot ketté vágjuk, az egyiket a tortatálra tesszük, köré tesszük a tortagyűrűt, majd ráhalmozzuk a túrós gyümölcsös krémet, rá a másik lap, majd a tetejét megkenjük egy kevés gyümölcs nélküli krémmel, a maradékot félretesszük az oldalára. Betesszük hűtőbe dermedni 2-3 órára. Ezután levesszük róla a tortagyűrűt, a maradék krémmel megkenjük az oldalát (ez egy kicsit nehézkes, mert ezidő alatt az is megköt, de megoldható, mivel nem kell szép legyen, úgyis eltakarja a babapiskóta), majd körberakjuk babapiskótával.
Tetejét tetszés szerint kirakjuk gyümölccsel, majd elkészítjük a tortazselét (én a barackélben főztem), úgy ahogy a papír hátán írja, majd ráöntjük a gyümölcsökre. Megvárjuk hogy ez is megkössön, majd masnit kötünk a tortára dísznek.

Készült már más variációval is: Meggyes- tejszínes túrótorta

12 megjegyzés:

Thrini írta...

Nagyon szép!!

ildikebak írta...

Nagyon jól nézz ki! és tuti finom is :-)Ki fogom próbálni :-)

Bianka írta...

Ez valami csodás, de szeretném egy szeletét a tányéromon

Kiskukta írta...

Thrini, köszönöm!

Ildikebak, remélem ízleni fog!

Bianka, nem vagy vele egyedül, én sem mondanék nemet egy szeletnek, de már elvitték az egészet:(, ugyanis nem saját részre készült.

Gál Edith írta...

GYÖNYÖRŰŰŰŰŰ!!
Az előbb elfelejtettem mondani: gratula a "Kifőztük"-höz. Le minden kalappal! :))))

Kiskukta írta...

Eidth, köszönöm!

Raindrop írta...

Totál túró imádatban szenvedek 2 hónapja, így ez gyilkos! :))
Fantasztikus!

Névtelen írta...

Szia!
A Kifőztük 5. számában a te blogod címével szerepel a gyümölcsös túrótorta csokirudakkal. Gyorsan ide is jöttem, hogy megnézzek részletesebben a csokirúd készítésének fázisait, ám elszomorodtam, mert nem találom sehol. Nem is volt fent vagy időközben törlődött?
Szeretnék üreges csokirudakat készíteni és ehhez kellene egy pár tipp.
Köszönöm!
Noémi

Kiskukta írta...

Még nem írtam meg a bejegyzést róla, de tervezem. Mi nem egyértelmű számodra benne? Ha leírod, akkor megpróbálok válaszolni rá itt. Fázisfotó sajna csak annyi van amit ott is látsz, többet ide sem tudok betenni.

e-agi írta...

Szia! Nagyon szép lett a torta! Párom túrótortát kért szülinapjára, -ami mindjárt itt lesz.., segíts légyszi, milyen tejszínt szoktál használni,mert nekem mostanában sajnos nem sikerül keményre felverni..
A másik dolog, zselatin fixet is használhatok, ugyanaz a hatás, vagy jobbnak tartod a sima zselatint?

Köszi nagyon a választ!
Ági

Kiskukta írta...

Szia E-agi!
Én az Aldis kis dobozos tejszín használom, az nekem mindig felverődik, a zacskóssal már volt gondom. Árba sem rossz ez a tejszín, 150 Ft alatt van, most pontosan nem tudom megmondani.
A zselatin fixnek fele annyi ereje sincs mint a sima étkezési zselatinnak! Ezért nem helyettesíthető vele, ráadásul drágább is, és több kell belőle, szerintem kidobott pénz érte. ha mégis azt teszel bele, akkor vedd figyelembe a hátoldalán az ajánlást, hogy mennyi folyadékhoz ajánlják.

e-agi írta...

Nagyon köszönöm a gyors választ! Az tényleg jó ár nagyon! Köszi, megfogadom a tanácsod!
Remélem, sikerül majd a torta!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails