2011. október 9., vasárnap

SAD-saját tortám


Ez a torta férjem és én közös szülinapunkra készült. Szinte minden összeesküdött ellenem, hogy ne olyan legyen a végeredmény amit szeretnék.
Hetekig nem lehetett kapni városunkban megfelelő porcukort, így a fondant szemcsés lett, ez világos alapon nem is akkora gond,  de sötét alapon sajnos nagyon rossz, mert nyújtáskor, burkoláskor keletkezik jónéhány kis pórus, a szemcsés porcukor miatt, ebbe beleül a keményítő amin nyújtom, és ezt már nem lehet ki sem vakarni a pórusokból annyira beleül. Ez meg is látszik a barna alapon.
Az alsó szintet gyümölcsös túrós krémmel töltöttem, mert azt kívántuk, hát elég lágyra sikeredett... Utólag pakoltam át a tálcára, szegényt agyon nyomorodott, nem túlzok, hogy itt ott amőbára hasonlított az oldala...nem is tudom hogy igazítottam vissza.
Természetesen idő szűkében is voltam.
A végén már úgy voltam vele, hogy ezt nem nevezhetem a versenyre, ezért nem is törekedtem arra, hogy szépen díszítsem, tervbe volt még pár cukorgyöngy meg precízebbre vágott/faragott virágok, de ez lett belőle.

Se időm sem energiám nem volt  másik tortát készíteni, így ezt mutatom be nektek.

A barna rész kakaós fondant, a sárga meg régi vágyam, hogy kipróbáljam a sáfránnyal való színezést (egy olvasóm írta még régebb, hogyezzel színezi a sárgát, megirigyeltem), jelentem ez nagyon jól működik!!!
Fél adag fondantot készítettem sáfránnyal színezve, amihez egy Kotányis sáfrány felét használtam fel , ezt beáztattam 3 ek  vízbe lefedtem, hogy ne párologjon, hagytam oldódni reggeltől délutánig, addigra a sáfrány száracskák teljesen áttetszővé váltak, a víz erős narancssárgává vált. Ezután leszűrtem, és ebben oldottam a zselatint, a többit ugyanúgy folytattam.

A díszítésről, pár hete láttam egy szoknyát, melyet ilyen rózsák díszítettek., innen jött az inspiráció. Tenyérnyi kinyújtott sárga fondant kézbe vettem, majd ollóval faricskáltam közepet és szirmokat. Természetesen sablont is készíthetünk hozzá, akkor szebb virágokat is alkothatunk, de mint mondtam, már akkor úgy gondoltam hogy ezt nem nevezem, így nem is törekedtem arra, hogy nagyon szép legyen.

10 megjegyzés:

Gabi, a tortatanonc írta...

Nekem így is nagyon-nagyon tetszik! Kellemes színek születtek, a virágok is nagyon látványosak! Az amőba pedig nem látszódik a képen! :)

Kiskukta írta...

Gabi, próbáltam úgy forgatni a tortát, és úgy fotózni, hogy ne látszodjon...

Zsóka mama írta...

Én sem látok benne semmi hibát.
Úgy ahogy van nagyon szép!

Cecilia írta...

Boldog szülinapot Nektek! A torta nagyon szép,elegáns, igazi ünnepi torta!

tejszínhab írta...

Hangulatos torta:)

Hankka írta...

Boldog szülinapot Neked és a férjednek! Szerintem is nagyon szép lett a torta, egyedi, különleges!

Mézeskalács írta...

Mi lett volna, ha még törekedsz is arra, hogy szép legyen!?:)
Szerintem csodás lett!

InfoKata írta...

Nekem is tetszik!

Boldog szülinapot Nektek!

marisz57 írta...

Egyszerű, de nagyon helyes, szép torta és biztosan finom is volt!
Én sajnos a mai napig nem kaptam meg a nevezni kívánt tortámról a fotókat, így a SAD-ról lemaradtam.

gandi írta...

Egyáltalán nem látszik, hogy bármi hibája is lenne!!! Gyönyörű!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails