2009. szeptember 28., hétfő

Csoki torta (krém nélküli)


Ezt a tortát sógoromnak készítettem. Abból a megfontolásból készült ez, hogy könnyen szállítható legyen, mert arra gondoltam, hogy nem biztos, hogy megvágjuk, ezért legyen könnyen szállítható. Megvágtuk, de fotó mégsem készült a felvágott tortáról, most meg nekem már nincs mit lefotózni, és hát erről a fotóról is inkább no commet, na de nem sikerülhet minden jól...

A torta alapja Margit2 fórumán egyik kedves forumozó társamtól való, bár annyit variáltam rajta, hogy valójában már nem hasonlít az eredetire, de egyszer úgy is megcsinálom, az tuti, mert nagyon finom lehet. A változtatás oka csupán a gazdaságossá tétel volt.

Hozzávalók:

6 tojás

16 dkg cukor

16 dkg dió darálva(vagy mandula)

2 dkg kakaó (lehet emelni, de akkor a liszt mennyiségét csökkentsük)

8 dkg liszt

1/2 fél cs sütőpor

10 dkg vaj, vagy margarin

baracklekvár és csoki a töltéshez és a bevonáshoz

A lapok hozzávalóit felezzük, 18-as formában sütjük meg. Két lapunk lesz.

A tojássárgákat a vajjal és a cukorral habosra kavarjuk hozzáadjuk a darált diót, kakaó, liszt , sütőpor átszitált keverékét, majd a tojások felvert habját.

Két lapot sütünk a fenti adagból, én külön-külön szoktam bekeverni.

Szép egyenletes lapokat kapunk.

Mikor a lapok kihűlnek elvágjuk tetszés szerint 2 vagy 3 részre. Én most kettőbe vágtam, így négy lapom lett összesen.

100 gr tejcsokit és 50 gr étcsokit kb 2 ek olajjal együtt felolvasztottam. Én csak simán egy kis edénybe teszem, folyamatos kevergetés mellett felolvasztom közvetlen a tűzforráson, de úgy, hogy kb 15 másodpercet melegítem, kb ugyanennyi időt félrehúzom, ott is kavargatom, ezt addig folytatom míg megolvad a csokim. Hamarabb megvan mintha gőzfürdőbe olvasztanánk, csak arra kell ügyelni, hogy nem melegítsük túl.

Használhatunk csak étcsokit is, akkor a csoki fog érvényesülni a tortába, használhatunk csak tej csokit is, véleményem szerint úgy viszont túl édes, de nagyon kellemes zserbós beütése van, most kevertem a két csokit, eddig nekem így ízlett a legjobban.

A lapokat megkenjük először baracklekvárral, majd rá kerül egy réteg csoki, így folytatjuk míg elfogyik a lapunk. A külsejét szitán átpaszírozott barcklekváral kenjük le vékonyan, majd csokival vonjuk be. Ehhez a maradék tejcsokis keverékhez tettem még étcsokit, felolvasztottam, ezzel vontam be.

Dekoráláshoz csomagolószalagot használtam, ami nagyon gyors, dekoratív, könnyen kivitelezhető. A szalagból levágunk egy darabot a tortához mérve, kicsit bővebben, hogy egy kis részen egymásra boruljon, én ezen a részen gombostűvel rögzítettem a tortára (a csoki legyen már megkötve rajta).

A masnihoz levágunk egy darabot a szalagból, masni alakúra formáljuk, egy drót darabkával rögzítjük a közepén, majd beleszúrjuk a tortába. Nekem a drótos szélű szalagom volt, ezt könnyen formára tudjuk igazítani. Aldiba vettem, 12 m és 500 forint alatt volt az ára, sokkal jobban megéri megvenni ilyen helyen mint pl rövidárúboltban.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails