2009. szeptember 23., szerda

Feketeerdő torta (jelmezben)

Szülinapra készült ez a torta, a kérés az volt, hogy feketeerdő legyen, alkohol nélkül.
Még nem készítettem feketeerdő tortát, bár ettem cukrászdában, ízlik is, de sor még nem került rá nálam. Emlékeztem, hogy Egycsipet készített már ilyet fondant borítással, így az ő receptjét választottam hozzá (legalább is a töltelék részhez), nem bántam meg, és remélem akiknek készült azok is ezen a véleményen lesznek.

Sütöttem 4 tojásból egy szokásos kakaós lapot egy 32X25-ös tepsiben, annyi különbséggel, hogy több kakaót tettem bele, összesen 5 bő evőkanálnyit, természetesen le lett mérve a liszt súlyából.

A meggyes krémhez:
200 gr meggybefött
3 dl meggylé (a befőtt leve, nálam ez 3,5 dl volt, ennyit öntöttem le a meggyről)
1 cs. vaníliás pudingpor
3 ek cukor (nekem még kellett hozzá 2 ek mert extra ízetlen befőttet sikerült vennem, szóval kóstolás)

Tejszínes részhez:
6 dl tejszín
2 ek porcukor
3 csomag habfixáló por

A meggykrémhez a lé nagyrészét főni tettem, egy kis részben feloldottam a cukrot és a pudingport, majd mikor főt a többi beleöntöttem, és mintha pudingot főznék megfőztem, ezután beletettem a meggyet is, felfőztem. Vízfürdőbe tettem lehűlni.

A hideg tejszínhez hozzátettem a porcukrot, kissé felvertem, majd a habfixáló port hozzáöntöttem, óvatosan belekevertem, majd mixerrel a kívánt keménységűre kavartam.

A torta 21x 21 cm kellett legyen, persze ekkora tepsim nincs, így faragnom kellett, a 32x 25-ős tepsit találtam legmegfelelőbbnek a célra. Megsütöttem a piskótát, miután kihűlt levágtam széltéből egy hosszú csíkot, úgy hogy 21x 32-es lapot kapjak. Gyakorlatilag ez a 4 cm-is hosszú csík volt a "hulladék" az egészből. Azután levágtam a hosszából úgy, hogy 21x21 es kockát kapjak, és még maradt egy téglalapom is. A kockát is , a téglalpot is középen ketté vágtam, így lett két kockám, két téglalpom, a téglalpok alkották a harmadik kockát, így három lapos lett a torta.

Mivel kocka tortáról van szó, így nem csíkokba raktam a tölteléket bele, mert hát meg lett volna a veszélye, hogy csak valaki tejszínhabos részt, másik csak meggyes részt kap, ha nem jó oldalon kezdi az ember szelni.
Így tettem egy piskótát a tálcára, rá került a meggyes krém fele, rá a tejszínhab fele, rá a két téglalapból összerakott lap, rá megint meggyes krém, rá tejszín, rá a másik kocka lap került.
A tervem az volt, hogy csak meggydzsemmel vékonyan megkenem a tortát és erre borítom a fondantot, de elég egyenetlen volt a sok faricskálás után, nem lett volna szép doboz alakja (még így sem tökéletes), így főztem 2 tojásból krémet, kikavartam margarinnal, ezzel vontam be az egészet, és ezzel javítottam a hibákat. Hát épp hogy elég lett, de úgy, hogy helyenként hajszálvékony, máshol pedig 1 cm vastag is (főleg a sarkoknál), így tudtam "szép" doboz formát adni neki. Lehet szerintem nyugodtan 3 tojásból főzni.

Ezután hűtőbe került dermedni másnapig, majd díszítettem.
Ez volt az első kocka tortám, és fondantal sem vontam be szögletes tortát, így izgultam, hogy hogyan fog menni. Azt kell mondjam, hogy ez sem ördöngösség, de szerintem azért nehezebb, mint a kereket bevonni. Először mindenképp a sarkainál kell kezdeni a simítgatást, mert ha azt hagyjuk utoljára, akkor nem tudjuk a sarkához simítani , mert túl sok fondant gyűlik majd fel.
A nyuszihoz először készítettem egy sablont kartonból, ezután vágtam ki. A sablonhoz nyomtathatunk is ki a netről képet, így egyszerűbb megcsinálni, csak nekem nincs nyomtatóm... még.
A szalaghoz egy hosszú fondantot nyújtottam, majd rátettem a vonalzót, a vonalzó mellett pedig deremeccőve vágtam el, így kicsit hullámos lett a szalag széle.
A pici barna pöttyöket pedig nagyon trükkösen készítettem, egy tollat szedtem szét, a betétet kivettem, majd a toll műanyag részével szúrtam ki a kis pöttyöket, persze azok keményítőzés ellenére sem akartak kijönni, így fogpiszkálóval piszkáltam ki, jó kis szórakozás volt... Utána egyenként mindegyiket lekentem vízzel, ezzel ragasztottam fel a tortára, ez is jó szórakozás volt... A szalagokat , a nyuszit, és mindent csak sima vízzel ragasztottam most.

Mielőtt elvitték a tortát a barna részt lekentem egy ecset segítségével olajjal, hogy szépen fényledjen (a kicsi barna pöttyöket is). Ezt hamarabb nem érdemes megcsinálni, mert magába szívja az olajat, és akkor már nem fénylik.

A rózsaszín fondanthoz készítettem 1 adag fehéret, kb 700 gr színeztem be, ennyi kell, hogy szépen tudjuk bevonni, a szélekből meg amit meg levágunk, abból készíthetjük oldalára a díszeket.

Barnából fél adagot készítettem, nem használtam el mindet hozzá.

A torta elkészítése nem bonyolult, de időigényes, a dekorálás és a bevonás kb 2 órába telt.

26 megjegyzés:

Gasztroboszi írta...

Gyönyörűűűű! Jaj, bárcsak én is tudnék ilyen szépet készíteni!

margit2 írta...

Nagyon tetszik nekem is! ...Ennek a tortának is biztos nagy sikere lett a szülinaposnál akinek készítetted! ... Fantasztikus ügyes kezed van! :-)

Süti Bazár írta...

Azt a hétszázát!!! De gyönyörűt csináltál már megint, Te lány!! Kalap megemelve!! Szívből gratulálok!!! :-))

trinity írta...

Hihetetlen a türelmed! Gratulálok!!

Jade írta...

Ujabb csodas torta! Fantasztikusan ugyes vagy!

egycsipet írta...

Szép lett, jó lett, szerintem még jobb is, hogy nem formatorta lett! :)
...azért megnéztelek volna, miközben a tollal szurkálod ki a pöttyöket. ;D

Limara írta...

A kedvenc tortám, jöhetne ebben az új köntösben is, olyan gyönyörű! :)) Sajnos a szülinapom még messze van.... :))

Kiskukta írta...

Gasztroboszi, szerintem megtanulható, én is neten kereszt tanultam, nem iskolapadba. Persze azért kézügyeség is kell hozzá, de szeritnem sokszor az akarat fontosabb.

Margitka köszönöm! Volt sikere.

Yasmine köszi szépen nemek is!

Trinity, türelmem az van, csak időm nincs mindig, de erre keritettem.

Köszi Judith!

Egycsipet, szerintem is jobb lett így, és könnyebben kivitelezhető is. Hát mit csináljak, ha nincs olyan kicsi kerek kiszúróm?
Kénytelen voltam valamit kitalálni, hogy egyformák legyenek...

Kiskukta írta...

Limara, ha közelembe laknál készítenék is neked egyet, annyit tanultam így is tőled, hogy még sokkal többet is megérdemelnél...

Andi/cuki írta...

A keresztlányomnál most ez a márka a menő,azt hiszem tetszene neki. De ki készíti el?:-))
Nagyon ügyes vagy,gratulálok!

mandy tarragon írta...

de ötletes, nagyon tetszik :)

Kiskukta írta...

Andi, mondanám, hoyg én, de nagyon messze lakunk egymstól, ezért azt mondom, hogy te, ha nagyon akarod!:) Köszi!

Mandy tarragon, köszi!

Wise Lady írta...

Hát ez is csodás, mint mindig! Vajon ki lehetett a szülinapos :D

Kiskukta írta...

Köszi Wise Lady! Nem családtag kapta, a barátikörből kapta valaki, többet nem árulok el:D

Brigitta írta...

Noémi,ez is gyönyörű!
Igazán jól jönne nekem is egy kevés szabadidő,hogy újra belevessem magam a tortákba.De majd a jövő hónaptól nekem is eljön az időm,mert tele a tél családi ünnepekkel,és akkor!!!:))

Kiskukta írta...

Brigi, köszi!
Elhiszem hogy hiányzik az alkotás, de akkor hamarosan eljön a te időd is!

Névtelen írta...

Nagyon ügyes vagy!!!! Gratulálok! Volna egy kérdésem is, hogy a marcipánt Te csinálod, vagy vásárolod? (Csak azért kérdezem, mert én csinálom...)

Kiskukta írta...

Kedves Kittikon,köszi! Fondanttal borítom a tortáimat, és én csinálom.

Névtelen írta...

Ez is nagyon tetszik...és nem ez az egyetlen! ;-) Orsi (swe)

Noémi írta...

Szia Kiskukta!
Én tegnap megsütöttem a kicsi lányom 1.születésnapjára ezt a finom tortát a csokis tortalapoddal,ISTENI LETT!
Egy kis szépséghibája lett,felpúposodott a tortalap közepe sütés közben.Szerinted mit rontottam el?A fondanttal még csak barátkozom,így bolti cukormáz került a tetejére.
Köszönöm szépen a receptet és a sok ötletet!GYÖNYÖRŰEK A TORTÁID!További jó tortakészítést kívánok neked!
Noémi

Kiskukta írta...

Noémi nagyon örülök a sikerednek!
Nézd meg a piskóta ügy miatt a tortalap című bejegyzésem:
http://kiskukta.blogspot.com/2010/11/tortalap.html, szerintem megtalálod a választ, ha nem jelezz.

Noémi írta...

Szia!
Ez alapján csináltam,de lehet, hogy az elején kicsit magasabb volt a hőfok,mint 175 fok.Nem ilyen szuper beállítós sütőm van,hanem hagyományos és van rajta egy iránytű-szerű óra.
Remélem legközelebb ügyesebb leszek,de így sem volt rossz.
Noémi

Kiskukta írta...

Hát a túl erős tűz sem kedvezett az biztos. Ilyenkor a széle hamar átsül, a többi meg csak közepén kiemelkedni, mert csak ott tud. a 175 fok sem minden sütőnél jelenti ugyanazt, szerintem az enyém kicsit alul méri a hőmérsékletet, szóval lehet más sütőbe ez sok.

Unknown írta...

Szia! Nagyon szépek a tortáid....csak ámulok és bámulok! Én is szeretnék ilyet csinálni de életemben nem csináltam még tortát...igazából arra lennék kiváncsi h mennyibe kerül ez a playboyos torta elkészítése?

Kiskukta írta...

Kedves Andi! Fogalmam sincs, hogy hol élsz, így nem tudom neked kiszámolni. De hát vedd az alapanyagokat, és add hozzá az árát, így könnyen tudsz egy számítást végezni...

tszandi írta...

Elnézést, lehet én vagyok kicsit érthetetlen, de ha a 21x21-et félbe vágom, úgy 21x10,5 lesz. az megy alulra, arra rá a két kis kocka, arra rá az újabb 21x10,5. Hogy lesz ebből kocka torta? :(

Egyébként nagyon gyönyörű :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails