2011. február 1., kedd

Nagyvirág készítése

Sokan kérdeztétek hogyan készítettem a nagyvirágot EZEN, a tortán, így inkább most lefotóztam lépésenként, kicsit más, nem csak a színe, de a menete ugyanaz mindkettőnek.

Szükségünk van hozzá virág alakú szaggatóra nekem 3 méret van, a nagy rózsaszín átmérője 9 cm , a következő 5,5 cm, a legkisebb ez nincs a képen 3,7 cm. Most mindhármat használtam, előző nagyvirágnál csak a 2 nagyobbat.

Ezenkívül szükség van egy keményebb és egy puhább szivacsos párnára, nyújtóra, gömbvégű marcipánformázóra és egy szikére vagy késre. Ezenkívül a fondantra, és keményítőre vagy porcukorra a nyújtáshoz. Előnyös ha van tragant porunk is, mert annak segítségével vékonyabbra nyújthatjuk a masszát, és hamarabb is szárad.

Tipp: Göbfejű formázó helyet megfelel bármi aminek gömb alakú a vége, érdemes a kések nyelét megnézni, nálam is akad olyan aminek gömbszerű a vége, vagy pl egy jó öblös mokkás kanál. A tömörebb szivacs helyett megfelel egy összehajtott konyharuha, erre tehetünk egy fóliát, és már használható is.

Egy kis darab fondant kinyújtunk, kivágjuk belőle a virágot.

Bemetsszük a szirmok mentén, és a kicsit sarkokat levágjuk.

A keményebb párnácskán elvékonyítjuk a szirmokat, bentről kifelé húzzuk a formázót a szirmokon a szirom teljes szélességében.


Miután mindegyiket elvékonyítottuk átesszük a puha szivacsra, és minden szirmon újból végighúzzuk a gömbfejű formázót, de most kintről befelé haladunk, és csak egy vonalban.


Ezután egymásra építjük a virágokat úgy, hogy a felső sor szirom mindig fedje az alsósor sziromközét. Vizet használjunk a ragasztáshoz. Ahol szükséges száradásig kitámasszuk kis papírszalvéta galacsinokkal. Én most a lila virágnál 4 nagyot tetem egymásra, majd rájuk egyet a közepes méretből.



A fehér virágnál is ennyi szintet tettem. Ott a középre ezután egy 10 forintos nagyságú fondantba kis rózsaszín cukorgyöngyöket ragasztottam.


Most középnek a legkisebb virágból készítettem még egy szintet, erre tettem egy sárga közepet amit megszurkáltam egy kisollóval, hogy természetesebbnek tűnjön.


Helyére illesztettem.


Kiszáradás után kilehet venni a papír galacsinokat, helyére lehet tenni a virágot (de lehet egyből a tortára is építeni).


15 megjegyzés:

Anazar írta...

Álomszép!

Mary írta...

Csodásak!:) Türelmedet is csodálom!:)

Kiskukta írta...

Anazar, Mary köszönöm!:)

Gál Edith írta...

Csodás!!!! :)

Andi/cuki írta...

Nagyon-nagyon ügyes vagy!:-))

Névtelen írta...

KUKSIKAM!
Egyszeruen:pazar! -es egyben nagyon meg is koszonom hogy ezt is megosztod velunk! Kiprintelem magamnak a technikat mertha nemvagyok gepkozelben, igy is tudom akkor hasznalni.Mesesen szep!
Szia: ILDIKO

Tűzpadka írta...

Nagyon tetszik a fotó sorozatod a virág készítéséről! Nagyon szép munka, sok ilyet készíts!
Sándor

Kreatív konyha írta...

Ez egyszerűen gyönyörű! Szerintem soha nem fogok ilyet kipróbálni, ehhez óriási türelem, és kézügyesség kell!

http://lorencukraszda.blogspot.com/ írta...

Nagyon szép! Köszi, hogy feltetted az elkészítést! loren

Névtelen írta...

Kedves Kiskuta!

Lelkendezve csodálom, milyen szép, megvalósítható ötleteid vannak. Szerintem már mondták, hogy hihetetlen nagy tehetség kell ehez. Nem tudom tegezhetem-e Kiskuktát, hisz én még csak gyerek vagyok...Mivel gyermekeket nem oktatnak, csak innen tudok ellesni néhány trükköt.Persze csak ha nem probléma.Nemsokára tizenhárom éves leszek, ami nem olyan nagy évszám.Rengeteg verset írtam, énekeltem, mindenféle kézműves oktatáson részt vettem. Aztán eljött ez az idő. Kézügyességem hasznomra vált. Tortákat kezdtem el készíteni. Eleinte csak süteményeket gyártottam, saját recepteket csináltam, egyszóval megszerettem a sütést. Utána nővérem születésnapjára gyönyörű tortát készítettem. Kép is készült. Azóta tizenhat tortát készítettem, sajnos nem sikerült mindegyiküket megörökítenem. Türelmemmel sincs semmi probléma. Kis fondant rózsákat készítettem, több mint ezer darabot, amivel ízlésesen díszítettem a tortát. Sajnos nincs itt elég helyem arra, hogy mindent megoszthassak itt, és szivem szerint nem is nagyon szeretném. Figyelemmel kísérem tanácsadat, amikért nagyon hálás vagyok. Remélem figyelembe veszed ezt, és nem neveted ki, hogy én csak egy gyerek vagyok. Nagyon szeretném, ha segítségemre lenne, kis apróságokban. Nem szeretnék tolakodó lenni, és ha bármi rosszat írtam, elnézést szeretnék kérni. Itt az e-mail címem: kimi98@freemail.hu Köszönettel: Tortalány.

UI:Kérem, hogy válaszában-remélem válaszol-jellezze, hogy probléma lenne-e.

Kiskukta írta...

Tortalány, én ilyen kedves hozzászólást még nem olvastam, köszönöm neked! Tegezhetsz nyugodtan, nem vagyok én olyan öreg. És ha kérdésed van, akkor nyugodtan írj a kiskuktakonyha@gmail.com címre, és a tortáidat is szívesen megnézném! Én is korán elkezdtem sütni, 15 évesen esküvőre is sütöttem már, persze azok még nagyon egyszerűek voltak, de én nagyon büszke voltam rájuk. Csak így tovább!:))

R+R torták írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
R+R torták írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
R+R torták írta...

Én arra lennék kíváncsi, hogy hol lehet olyan bigyót venni amivel a szirmokat hullámosítod? És gyönyörűek a virágok amiket csináltál, egyszerűen fenomenálisak!

Névtelen írta...

AZT SZERETNÉM KÉRDEZNI HOGY A MARCIPÁN VIRÁGOKAT MENNYI IDŐVEL HAMARABB LEHET ELKÉSZÍTENI A TORTÁNÁL?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails