2010. március 27., szombat

Húsvéti csokis-tojáslikőrös torta

Ez a torta is a Kifőztükben jelent meg, ahol sok-sok fázisképet is lehet látni az elkészítésének a menetéről. Mivel nagy meló ide is betenni annyira részletesen, ide csak nagy vonalakban írom le.

A lapját 20 cm tortakarikába sütöttem, azaz az állítható tortagyűrűbe, és a szokásos kakaós tortalap volt, 2 tojásból készítve, három lappá vágva.

A krém hozzávalói:

2 dl tej
2 dl tojáslikőr
1 cs vaníliás pudingpor
1 ek cukor
15 gr étkezési zselatin
1 dl tej
4 dl tejszín
2 ek porcukor

Bevonáshoz:
75 gr vaj
2 ek porcukor

Csokigallérhoz:
40 gr fehércsoki
160 gr étcsoki
3-4 ek dióolaj

Díszítéshez:
1 dl tejszín
1/2 ek porcukor


A 2 dl tejet forrni tesszük. A pudingot a cukorral elkeverjük, majd hozzáadjuk a tojáslikőrt, csomómentesen eldolgozzuk. Mikor a tej felforrt hozzáadjuk a pudingos keveréket, majd megfőzzük, hűtőfürdőbe tesszük kihűlni néha bele-bele keverve.
Az 1 dl tejben a zselatint elkeverjük, majd addig melegítjük, míg teljesen felolvad, majd félretesszük hűlni, míg a hideg tejszínt a porcukorral felverjük.
A felvert tejszínből pár kanállal elkavarunk a már kihűlt tojsálikőrős pudingban, majd az egészet összedolgozzuk. A zselatinhoz teszünk egy kanálnyit a krémből, elkavarjuk, majd beleöntjük a zselatint a krémben, és eldolgozzuk. Ha szeretnénk, hogy jobban érvényesüljön a vodka íze, ekkor még tehetünk hozzá.

A krémet 3 részre osztjuk, majd megtöltjük a lapokat. A tortagyűrübe tesszük az első lapot, rá az egy rész krémet, rá a másik lap, rá megint krém, rá az utolsó lap, rá a maradék krém. A krémet vagy elsimítjuk, vagy tetszés szerint mintázzuk, majd betesszük dermedni pár órát a hűtőbe.
Mikor megdermedt éles késsel elválasztjuk a tortát a tortagyűrű falától, majd leemeljük róla.
Megkenjük az oldalát a 75 gr porcukorral kikavart vajjal, majd körbetekertem a csokigallérral.

A csokigallért és a tojásokat úgy készítettem el, mint a pöttyös csokigallérnál, csak nem pöttyöket, hanem tojásokat rajzoltam (részletes képsor az újságban).

Tálalás előtt az 1 dl tejszínt a porcukorral felvertem, habrózsákat nyomtam a torta tetejére, saját készítésű csokitojásokkal díszítettem.

9 megjegyzés:

Ági, aki főz írta...

Ez igazán varázslatos! Ahogy az összes többi tortád is. Kíváncsi lennék az ízére is.

margit2 írta...

Noémi!
Tudtam, hogy itt megtalálom a receptet is a tortádról!... Nagyon tetszik, igazi különlegesség! :-)

Bianka írta...

Csodálatos, biztos fantasztikus az íze is

Unknown írta...

Szia!
Idéig csendes olvasod és csodálod voltam!!Nagyon tetszenek a receprjeid és az "alkotásaid "Fondantodnak már többször hasznát is vettem!
Most egy kérdésem lenne:
valami nehezéket teszel a tortakarikádra,és rögzited valamivel?
Nekem alul kicsit kifolyik a massza és ha kicsire rakom nem tartja meg a formáját!
köszi Mónika

Belly írta...

Nagyon-nagyon szép.

Kiskukta írta...

Ági, köszi! Szerintem fincsi, egy krémes, habos, de nem túl édes torta a végeredmény.

Margitka, köszönöm!

Bianka, nekünk bejött!

Móniak, örülök, hogy megszólaltál!
Milyen alapra teszed rá a fondantot? Mert van olyan krém ami oldja, pl ilyenek a puding alapú krémek is. Csak sima vajkrém vagy amit én használok általában a főzött tojásalapú krém az nem oldódok alatta, így nem is csoroghat ki. Tölteni ettől függetlenül lehet bármivel(akár még tiramisu is lehet), a lényeges hogy mivel kened be.
Nem szoktam semmivel rögzíteni, ezekre a tömény vajas krémekhez jól tapad, és helyén is marad, nem csúszkál el, formáját is tartja.

Belly, köszi!

Unknown írta...

Bocsi rosszul fogalmaztam!Én a sütökarikára kérdeztem a rögzitést!
Olyan ALDIs bövithetöm van mint amit Te is ajánlottál!

Kiskukta írta...

Hát nekem nincs semmi panaszom a kör alakúval. A szögletes instabilabb volt, de annál a férjem a kis kapszlikra rászorított egy fogóval, azóta az sem csúszik szét. De a karika az soha nem csúszott az enyém nagyon masszív (lehet, hogy selejtet fogtál ki?).
Kifolyni meg nem folyt eddig, mert sem a szokásos tortalapom, sem a piskóta nem folyós állagú, folyékonyabbat meg nem próbáltam még benne (szerintem nem is fogok).

Kati írta...

Nagyon szép, biztos nagyon finom is! :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails